resumeemetdree

16 maart 2014 - Koh Tao, Thailand

resumee.....

In de Thaise golf ligt een steen op de zeebodem, het is eb , ik zit erop en houdt me droog, kan meerdere kanten opkijken, zie foto's, links, rechts voor en naar achteren, maar er is meer(10 weken thailand tijd), keek ook naar binnen bij mezelf, misschien wel het mooiste wat ik tijdens deze reis tegen kwam, kan hier geen foto van  me zelfbeeld maken, dat moeten jullie maar doen als ik je weer ontmoet.

Wat zit ik hier toch heerlijk,als versteend op deze plek, met volop zon in me bakkus en op me lijf, de zeewind als airco in me rug,eigenlijk wil ik niet naar het land van rood,wit en blauw terug.

Thailand, het Land van de glimlach is een land met veel gezichten,veel contrasten,arm en rijk,stilte en pestherrie,schoonheid en vervuiling,meestal zon, vandaag bewolkt en zelfs wat regen.Ook hier moet je overleven,door iets van je leven te maken,7 dagen werken in het hoogseizoen,terwijl ik 7 dagen vakantie heb en het op het lab nu hoogseizoen is. Echter ook achter die glimlach, gaan zaken schuil,hoe een farang(steenrijke westerling) 'n pootje te lichten..b.v. vrouwen waarbij je makkelijk je eieren kwijt kan.

Typisch dat het reisverhaal met als titel opnieuw genaaid de meeste reacties opleverde, hebben mensen voorooordelen,JA,vooral als je als single man van 55 naar Thailand reist,Pattaya de grootste hoerenstad van Thailand heb ik bewust ontlopen, zat verhalen hiero gehoord maar vlak het eiland Phuket en zekers Koh Samui niet uit.

Voorbeeld,als ik weer eens naar de supermarkt loop,plm 250 meter verderop kom ik zeker 8 massagesalons met Happy ending tegen, ze kennen me,zoeken aandacht,mijn eieren, ze zoeken vleeselijk contact, ze proberen van alles uit,zitten aan me te plukken,de weg blokkeren om zodoende mijn gedachte te doen bekeren.Two girls ,one man...wordt me nog nageroepen, toen ik een sprong zijwaarts maakte om de uitgestrekte hand te ontwijken.Weet je hoe ik hierop reageer, met gevouwde handen op me borst een lichte buiging makende en vooral met die brede glimlach op mijn gezicht...KAAP!, wat kunnen ze tegen dit gebaar inbrengen , koekie van eigen deeg,het is zelfs het fotograveren niet waard en kies dus eieren voor me geld i.p.v. andersom HAHAHA. geld voor me eieren.

KohSamui leeft 24 uur per dag, met in de nacht dus veel hoogtepunten, ook dit is wat toeristen zoeken,ik zocht wat anders en heb dat ook gevonden,o.a. de steen en vondt mezelf weer terug.De Thaise golf en golven zorgde  er ook voor dat ik me speciale Dzi-steen uit Tibet die aan me nek hing verloor, eerst baalde ik hier echt behoorlijk van, tenslotte zou deze steen me kracht geven waar nodig en als die steen met zout in aanraking komt en gereinigd wordt alleen maar meer bescherming zou  gaan geven.Toen zei een wijs iemand tegen mij,....als je iets verliest heb je het iet meer nodig......het kwartje viel, die steen heb ik i.d. niet meer nodig, ga nu van me eigen kracht uit, Thailand heeft me gesterkt en die glimlach van binnenuit terug gegeven.

Prachtige vlinders,vogels gezien en gehoord,uitlaatdempers op Samui taboe lijken,hoe meer brulherrie hoe beter voor sommige, voor mij hoe meer rust hoe beter, steen wat lig je toch daar heerlijk te liggen en ik mag bovenop je zitten, terwijl ik me voet terug trek omdat er een krab wil passeren en ik met voet niet wil bezeren en heelhuids huiswaarts wil keren.

De lijst met reisblogvolgers groeit nog steeds en heb mensen over de hele wereld ontmoet en geluisterd naar hun verhalen en ook een kijkje in hun leven mogen nemen.Op 13 jan 2014 schreef ik het reisverhaal Bhoedisme is geen geloof,er ging n belletje rinkelen.....Terug kijkend heb ik mijn doelstelling gehaald,Thailand met al zijn indrukken als katalysator gebruikt, n land met veel valkuilen en vuile goten,ik blikte terug, ben niet in de goot beland,eerder op het prachtige witte strand,DrEe je bent een flink stuk opgeschoten, de verleiding weerstaan,ooit gevallen maar  bent nu opnieuw weer opgestaan, klaar om een beter leven in te gaan.

Wat let is een boekwerkje te laten drukken van me reisblog en heb tot juli de tijd om taalfouten eruit te halen,betere foto's toe te voegen om zodoende een mooi naslagwerk te maken van deze geweldige reis.Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de vele respons die ik ontving, hier enige statistieken Tussenstand, 43 aangemelde blogvolgers, 14 routepunten zagen, die 40 reisverhalen ,300 foto's,en  8 video's, zagen,450 reacties gaven en totaal 4600 paginaweergaves opleverde. De titel Opnieuw genaaid,Wat is gewoon, en Vlinders op me buik leverde de meeste reacties op.

Deze man uit het land van Rood,wit en Blauw, bezocht vele witte stranden en werd vaak verwelkomt met een blauwe lucht, Thailand heb ik in me rode hartje gesloten en  ik kom terug,

Thailand ,Thanks a lot  that you made it possible  for me  to make that brand new start I just followed my hart,You national flag  is also red,white and blue  Thailand i will see and love you!

Einde resumee ......................LIEFS DrEe.

1. Sandra:
    16 maart 2014
    Nog 1 volle dag genieten DrEe ! Heb genoten van je verhalen en foto's... en nu op eigen volle kracht verder ! ;-)
  2. Dirkje:
    16 maart 2014
    symbolisch hoor dat je die steen verliest en inderdaad dat is niet voor niks, een boodschap dat je het zelf kan andre, dat is nu wel duidelijk. echt geweldig wat je op deze reis ontdekt hebt.
  3. Agnes en toon:
    16 maart 2014
    In één woord: PROFICIAT!!!!!!!!
  4. Cora:
    16 maart 2014
    Geweldig Dree, dat je ons met jouw verhalen en foto's niet alleen een liet meereizen naar dat mooie verre oord, maar ook een beetje naar je binnenste! Een echte man kenmerkt zich niet door zijn gevoelens te verbergen, maar door zijn zwakte te tonen; dat is pas echte kracht! Fijn, dat je deze reis als helend hebt ervaren.
  5. Cor de Wit:
    16 maart 2014
    Andre , bedankt voor al dit moois en nu een veilige en prettige reis naar huis.
  6. Lunamaya:
    16 maart 2014
    Aaaww Andreeeeee moest ff een traantje wegpinken:P. Ben stiekem blij om je weer bijna te zien maar jammer voor jou dat jouw prachtige reis alweer opzit. Maar niet getreurd je kan altijd nog weer een verre reis maken!!Gewoon weer zaterdag balletjes doen whuahwua
    Hier in het lekkere mooi zonnige rood wit blauw landjuh wachten genoeg mensen om je een dikke knuffel te geven:)
    Goeie reis terug en see u soon mateee Liefs C'est Moi XXX
  7. Jessica:
    16 maart 2014
    Lieve DrEe, geniet nog van deze laatste dag. Bedankt voor je geweldige verhalen en foto's! Een hele goede en veilige vlucht! Liefs, Jessica
  8. Debby:
    16 maart 2014
    Ik heb genoten van alles wat je hebt meegemaakt maar je ook gemist! Vooral blij dat het je gebracht heeft waar je voor ging, een heleboel cultuur, schoonheid, rust, zon, witte stranden, nieuwe indrukken en het vertrouwen in jezelf! Tot snel en een hele goede reis terug!
  9. Richard:
    16 maart 2014
    Dree, bedankt voor al je mooie verhalen. Fijn dat je je innerlijke weer gevonden heb. Blijf geloven in je zelf, een mens is sterker dan hij of zij denkt. Uiteindelijk krijg je meer terug dan dat je heb gegeven.
    Goeie reis terug.
  10. Ellen:
    16 maart 2014
    het was leuk alles met je mee te beleven. Prachtige foto's!! Van al je mooie verhalen moet je inderdaad een heel leuk boek maken. We zullen je donderdag weer met open armen ontvangen ;-) Goeie reis terug.
  11. Andre:
    17 maart 2014
    Wat een hartverwarmende reacties allemáál DANK JULLIE WEL!, LIEVE mensen.maar Ellen ..HELP....ik ben nog tot en met het weekend vrij HOOP ik. tot de 23e dus.
  12. Hanny van Dijk:
    17 maart 2014
    Je nam een rugzak vol stenen mee. Daar pakte je je rugzak uit en bekeek wat je nodig had en wat waardevol voor je was. Je kwam tot de conclusie dat het niet de inhoud van je rugzak was, dat was te vervangen. Maar waar het echt om gaat is wie ben jij en wat bezit je ECHT!! Je hebt het gevonden en hou het vast.
    Bedankt voor je verhalen.
  13. Sylvia Surie:
    17 maart 2014
    welkom thuis An ;-) tot woensdag!
  14. Eleonora:
    18 maart 2014
    Fantastisch! Fijn dat ik ook even mee mocht genieten van je avonturen op je levensreis, gelukkig ben je "nieuw"terug gekomen daar ging je voor! Fijn reis en heel veel geluk, liefde en goede gezondheid gewenst X .