Hong Islands....dag Andeman.

25 februari 2014 - Krabi Noi, Thailand

Gisteren, weer eens een snorkeltrip met eilandentour geboekt,Hong Island met Lagune,.. even de stad ontvluchten zeg maar.Werd optijd opgehaald vanaf het hotel, echter bij een ander oppikpunt, bleek een stel met kid niet aanwezig te zijn,ff wachten dus, die bleek achteraf  ingestapt te zijn bij  een slecht Engels sprekende chauffeur die mensen naar het vliegveld bracht,..sta je daar met je snorkel en flippers haha,..wel de verloren 20 minuten werden onderweg geprobeerd in te halen, want de pickup, had haast gekregen ,ppfff, was er minder content mee, ze rijden als gekken hier en je schiet er niks mee op , maar onderweg prachtige plekken mogen zien voorbij schieten,kreeg gisteren nog een Thailandblog binnen, met het aantal verkeersdoden, wel Thailand neemt plek nr 3 in op de wereld, dat zegt genoeg qua rijstijl,.daar stond genoemd, laat je je blindegeleide hond hier examen afleggen dan slaagt ie ook nog met slag en wimpel..,....Ingecheckt op de speedboot, was de laatste van de eerste groep, zocht een plekje in de punt van de boot op... en weggevaren ,op naar andere  stranden om mensen op te pikken, wel dit zag ik als een bonus,om deze mooie stranden even te mogen zien, ook .Krabi heeft inderdaad prachtige stranden, maar heb met stranden heel even pas op de plaats gemaakt, er komt namelijk nog zoveel meer., na driekwartier varen ons eerste snorkelpunt bereikt, hier werd je niet vanuit de boot te water gelaten, nee je mocht zelf tussen de rotsen en het ondiepe water de zee zien te bereiken, want de boot, lag half op het strand, wel ik met me uitrusting flipperen in het ondiepe,...oeps daar zijn mijn vijanden weer de zeeegels, oppassen dus DrEe, zoekend naar dieper maar ook helderder water, we hadden een uur,  in me laatste half uur vondt ik een redelijke spot, de vissen hadden het echter op mij gemunt, ik verstoorde hun wereldje, en Chiclideachtige voerden schijn aanvallen op me uit om hun plekje te verdedigen,..nog snel een paar foto's klikken en op naar de volgende spot, waar we een lunch namen op een alleraardigst eilandje, met hoge kliffen  en palmbomen, de lunch werd voorberreid, en ik ging het eilandje een beetje verkennen, best mooi, nam wat foto's en tijd,  keerde terug, waar was u meneer, ja ff een stukje lopen,  nog net genoeg lunch over, verder als vermaak werden de visjes met brood gevoerd.Op naar mijn hotspot,..( dacht ik tenminste), op de folder  lieten foto's van bovenaf  prachtig groen water zien aan de ene kant, aan de andere kant van het eiland de andere kant een prachtige groene lagune, die we eerst wilde invaren, maar de kapitein zei, het water staat nu te laag, we gaan er later heen, eerst maar Hong Island zelf bezoeken dus hij voer weg.We werden uitgeladen op een pier, het was heet plm 36 graden, schoenen mochten weer aan om blaren op de pier te voorkomen, dat ding was nl loeiheet,..ik bepakt en bezakt, me eerste water pakken,,pff, zag maar een halve meter ver, wie weet is het aan de andere kant wel beter,...maar ook hier te troebel,..he wat jammer nu een tegenvaller, dus bleef er niks anders over dan wat foto;s maken en luieren op het strandje waar het steeds drukker werd,...wat een prachtig eiland verder,..we werden weer opgepikt en voeren nu de Smaragd groene Lagune in, heel ondiep water plm 50 cm,..maar kraak en kraak helder, we kregen 5 minuten voor  foto's en kozen het speedboot hazenpad op weg naar ons vertrekpunt en voeren daardoor nog 1x de prachtige route terug,...zelfs het Koninglijk huis heeft een optrek in de bergen hier op een pracht lokatie, waar ongetwijfeld prachtige zonsondergangen tussen de vele eilanden te zien zijn. Andemanzee, wat ben je mooi!! en ben blij dit allemaal meegemaakt te hebben en zelfs onderwater heb mogen kijken,fotograveren en filmen ..er is vast  nog zoveel moois hier te ontdekken, ik ga je verlaten ,..op naar de Golf van Thailand, Koh samui via een binnenvlucht, ,maar eerst me schone was ophalen, en de kosten gaan per kilo,.die werd door de buren gedaan als bijverdienste in een leuk pandje en waarom leuk, ze runde ook een klein klinisch labje...zie foto.... lieve collega's moest  daarom ook gelijk  aan jullie denken hoor en dacht ,die hebben het extra druk i.v.m. de naderende ISO certificering....en wens jullie daarom van harte STERKTE IN DE STRIJD!,met de laatste loodjes.......liefs DrEe.