Kitsch Fish gekocht

23 februari 2014 - Krabi Noi, Thailand

Natuurlijk maak je een ommetje en kijk wat er allemaal te koop is, dus wat de omgeving te bieden heeft, kwam ik tot me verbazing een erg ondiep aangelegd vijvertje op het trottoir tegen,rondom een boom gebouwd, plm 20 cm diep.//maar de 2 Koikarpers die erin zwommen waren  19 cm hoog, vorm van dierenleed dus, verder twee enorme algeters...even verderop was een  direnspeciaalzaak, met voornamelijk zoetwater vis te koop, dus Cor de Wit, daar moest ik naar binnen natuurlijk, even polshoogte nemen, zag enkele vreemde soorten, een vis met een enorme bult op zijn hoofd,maar ook bekenden, zoals enorme grote zoenvissen en ook ruisvoorns, Preacox (regenboogvis), ook hier verkrijgbaar ,de kempvissen keurig in jampotjes opgesteld, anders vechten de mannen zich letterlijk de dood in, als huisdiertje hadden ze een eekhoorn in een kooi, wat een vreemde dingen allemaal, ook de plastic visjes die in iedere bak te vinden waren,zwommen vrolijk in het rond,..dus kocht een paar van deze kitch Fish, als souvenier aan Krabi,toen ik vroeg aan de Thaise dame wat voor voer ze aten, schoten we samen  hard in de lach, ze liep langs de dikkop, die kwam naar boven zwemmen en liet zich lekker over zijn koppie aaien,..oh die is tam...dacht ik,...zoon lief van een jaar of 10, deed dezelfde actie,..maar die werd met een flinke knauw verwelkomt en schrok zich een hoedje,..hihihi, verder de stad ingewandeld,...oeps een pracht van een witte tempe kwam op mijn padl, daar moest ik het mijne van weten, zie foto's prachtig van binnen!!! zie foto's...Op deze plek, bleken 2 monninken afkomstig uit Phuket  ruim 80 jaar geleden, medicinaal bomen te hebben gepland om gezinnen te helpen die leden aan malaria,..om deze plek te vereeren is de tempel opgezet,...prachtig om te zien, alleen het complex eromheen was al aardig in vervallen staat, de waterval, deed het niet, het water bevatte alg en er dreef plastic in het water, probeerde me een voorstelling te maken van hoe het ooit was,...want er is veel vergane glorie  in Krabi  te vinden, als voorbeeld een kleine cruiseboot, ziet er toch niet meer uit!!! nog 1x opgepimt in 2000 denk ik....de loopbrug deels verrot en hangt half onder water,..WIE gaat hier wat aan doen?,...wat gebeurt er met deze schroot?,...nou het antwoord wist ik al,NIEMAND dus, veel zaken worden gelaten zoals het is,zeker omdat er simpelweg geen geld voor is, een opengebroken boulevard, gebeurt helemaal niks meer mee, huizen die nooit afgebouwd zijn, dus veel is niet   rozegeur en manneschijn, maakte als voorbeeld de volgende foto's , elektriciteitskastje, reclamebord, ontbrekende letters,... ook de vervuiling is overal te vinden,...dit went als je er langer bent, ...maar ik MAG dit niet vergelijken met Nederland, je doet het automatisch toch,,...de zwerfhonden ook talrijk, gebruiken hun neus om een kostje bij elkaar te scharrelen,...een vuilniszak wordt vakkundig opengereten, de kop gaat als een jakhals naar binnen en komt er weer kauwend uit,maar er is een lucht binnen in die zak die blijft maar aan trekken, de kop duikt opnieuw diep de zak in,het ziet er geestig uit, en komt met een plastic handschoen weer uit zetten, ,,de constatering, daar zat mijn luchtje aan,... maar is verder leeg is,   en werd de handschoen keurig naast de zak achtergelaten.op dan maar naar de volgende zak .......Het wordt tijd de stad even weer te ontlopen....tijd om te gaan snorkelen en strand  met een Lagune te gaan  zien op naar Hong Island op 24.02.2014.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl