Koh Tao-Koh Nang Yuan

5 maart 2014 - Koh Samui, Thailand

Had de tip van de duikinstructeur goed in me oren geknoopt, je moet gaan als wer weinig wind staat, dan is het water helderder, Zo gezegd zo gedaan, mbv windfinder kan je nauwkeurig zien hoeveel wind, de golfhoogte en het aantal golven zijn.% maart was het zover al 2 dagen met weinig wind en op 6 maart zou deze beduidend weer toenemen, Werd keurig optijd opgepikt bij me hotel, op weg naar de speedboot, geluk een vrij grote, minder bumpen dus,...de zee was vrij glad en de rit naar de bovengemoemde eilanden verliep voorspoedig, maar neemt ruim anderhalfuur in beslag..Al het goede komt van ver want tijdens de eerste snorkelronde kon ik redelijk onderwater filmen, mooie koralen gezien, plots schoot er een grote school met joekels van vissen voorbij, prachtig om te zien. Het uur was weer omgevlogen en we begaven ons naar  een restauant  op Koh Tao, om te lunchen..Ik was al blij met wat ik tot nu toe gezien had, het mooiste moest echter nog komen, we voeren naar een eiland waar het dragen van zwemflippers verboden is, ook mogen absoluut ook geen plastic drinkflesjes mee het eiland op, je tas werd grondig gecontroleerd....het is een heel uniek gebied, eigenlijk zijn het drie eilanden die door een zandstrand aan elkaar verbonden zijn, wel ik koos me eerste snorkelplek,..de keien waren spekglad en de onderwater  wereld viel wat tegen,..op naar de volgende spot, de andere zijde van het eiland, prachtig helder water en niet al te diep,..ja heerlijk om hier te filmen, fotograveren, er kwam een redelijke vis van formaat voorbij, zwart/wit gestreept  met een knalrode kop, die had ik nog niet eerder gezien dus zette de achtervolging in,...zonder flippers en reddingsvest is het toch lastiger om stabiele beelden te maken, maar kon het beest redelijk bijhouden,...hij bracht me bij een enorme school van allerlei vissen die druk aan  het eten waren, op een soort koraalbank, die bestond uit afgestorven segmenten koraal, het barste  er van de vis,..oh,,daar waren ook mijn angastaanjagende zeeegels weer, stekels waar je uit de buurt moet blijven,..werd plots in me voet gebeten door een visje  en schrok er een beetje van, auw...raakte wat van slag en ging plots op de boidem staan, hierbij de zeekomkommers en egels ontwijkende, au, daar is dat kleine groen duiveltje weer, was zeker zijn gebied ingezwommen, weg wezen hier, later de school vissen, nog eens opgezocht, kwam ik plots een duiker tegen,..MET ZWEMVLIEZEN aan,  die lappen zeker de regels aan hun laars dacht ik, ik filmde hem ook even, ,hij groete me en vervolgde me weg. Voldaan kwam ik na anderhalf uur het water uit,..maar de bodem is scherper dan je denk, zag ookal wat bebloede mensen op de kant,..maw., het koraal is vlijmscherp,...en als ik nu me voeten en tenen en een vingers bekijk, is er flink met scheermesjes langs gegaan lijkt het, op het moment voel je dat niet zo.We gingen de terugtocht aanvatten in de speedboot, waar nog een leuk voorvalletje plaats vondt, de wind was ondertussen al gaan aantrekken en er waren al duidelijk meer golven dan in de ochtend,...toen de vaart er flink inzat en de eerste grotere golf raakte, bumpte we hard naar beneden, zelf zo hard, dat bij twee damens met wat  grotere bumpers in een B.H. , bij beide een borst  plots vol het daglicht zagen..HAHAHA.we lagen allemaal in een deuk van het lachen, en gedurende de rest van de rit hielden ze logischerwijs de zaak goed vast..Heb de beelden bekeken, ben er blij mee, al ben ik een amateur, het kan altijd beter!..thuis verder genieten van de HD beelden...ojaa die borsten heb ik niet gefilmd......,..It was a beatiful day, liefs DrEe.