Taxi

3 maart 2014 - Koh Samui, Thailand

Ben vandaag naar het noorden van het eiland geweest, er bevindt zich nl een Bhoeda, complex,..met meerdere beelden en bezienswaardigheden. Taxi, naar de prijs gevraagd, ja dag, over the limit....sprak later een scooterrijder aan bij de supermarkt, legde uit waar ik heen wilde , maar op 1 voorwaarde, hij vroeg niet veel, ..ik legde hem uit, als jij rustig rijdt, zonder haast en veilig naar mijn gevoel, verdubbel ik de prijs, wel daar bleek hij wel gevoelig voor en leverde een keurige rit af,..sprak met hem af dat hij me om 16:00 uur weer zou ophalen, ook dat geregeld dus. Het was bloedje heet, maar behoefde niet veel trappen te lopen , Beeld zag er redelijk uit, maar heb ondertussen al zoveel om mee te vergelijken. He, daar lagen stukken hout, om de aanwezige bellen te luiden,  dat mag na donatie van een klein bedrag, wel mij kennende , zocht het beste slaggereedschap wat er tussen lag,..moest aan me sport softbal denken,..we gaan die bellen even vol raken, op de juiste plek,..heb wat foto's genomen, waarin je kan zien hoe ik me swing oefende,..hihihi, ging de trap weer af,..liep tegen iets leuks aan,.... de week werd van maadag t/m/ zondag in de vorm van zilveren boxen en beelden uitgebeeld,..he leuk om een foto van te nemen,..uk wilde die ,maken,,UHHH, ik tel 8 dagen door mijn zoeker  i.p.v. 7,..hoe kan dat nou???  het begon toch duidelijk met ma,di,...oih toen zag ik het pas nl Woe, dag en Woe nacht... hahah,.leuk instinkertje...verderop kon je dakpannetjes signeren en doneren, want het complex is nog niet voltooid, en vaak zie je dit soort zaken, de dakpannen worden door de bezoekers betaald, ik schreef me wens op, naast me een Zwitserse vrouw ,  die ook druk in de weer met pannetjes, kwam aan de praat, bleek haar zoon ook jarig op 15-11,..net zoals ik, ook zij was een scorpio,gevoelstype dus..ze verwees me naar de overkant , een shop met een monnink , om daar een amuletje te kopen, iedere dag had zijn kleur namelijk, ze checkte even snel internet..oh op een zaterdag geboren,..dan is de kleur paars,...gek maar waar dat is i.d. me kleur,...kocht me amuletje bij een goed Engels sprekende monnink,en sprak voor het eerst een monnink....en wees naar zijn tatoo op zijn arm en kende het figuur,  die heeft toch normaal 4 hoofden,..ik zie er maar drie,..ja de 4e zit op me romp verteld die,..samen schoten we keihard in de lach.De scooterchauffeur was op tijd, had en watermeloen voor me gekocht en vertelde, kom even mee, wil je nog wat laten zien,..we reden 3 minuten verder, weer naar een prachtig complex, met veel tempels en beelden,...had namelijk gelezen dat ze een gemummificeerde mummie hadden, met zonnebril op, een trekpleister in Thailand schijnt, helaas niet gezien , ze waren de boel aan het verbouwen, hij kocht wat visvoer voor ons beide, kom vissen voeren, dat brengt geluk, brengt gezondheid en rijkdom,...had dus duidelijk met en gelovige Thai te maken, een alleraardigste man, die me dag compleet maakte door me weer veilig bij me hotel af te zetten.

1. Cor de Wit:
    7 maart 2014
    Je maakt zo wat mee en leert aardig onderhandelen . Heb je die aardige scooterdriver nog iets extra's gegeven ?
  2. Andre:
    7 maart 2014
    Ja, natuurlijk Cor,..wie goed doet, goed ontmoet,..zag hem vandaag nog,..morgen brengt ie me ...waar ik graag naar toe wil!...nog 1x live Mui Thai boxing....hoop je gauw weer te zien,..groeten aan Riet.