Koh Samui

28 februari 2014 - Koh Samui, Thailand

Hallo .ben ondertussen al wéér 2 dagen op Koh Samui,propellers i.p.v. staalmotoren hebben me hiér gebracht,.een eiland waar ik veel van verwacht,Zitniet ver van het vliegveld af,..dus n taxi zak wel niet veel kosten,...ook hier weer de bekende mafiafuik!,.ik toonde me bestemming,..aan n vrouw met breede glimlach,. Oh ..400 Baht...viel me n beetje tegen die prijs...t.o.v. andere eerdere taxi's,..maar ja je moet wel he..dus betaalde....ik wachten,. Komt ze naar me toelopen 3 min later....welke Hotel,..The New Villa ook al weer.....oh die Villa,...ja heb fout gekeken op me lijstje...die is 500 Baht,. Nou mensen die mijn blik kennen als oneerlijkheid om de hoek komt kijken,..wel die smoel trok ik op,ze deinsde terug, en zei.....die 400 is okee Sir.....ik had de pest erin ..ga niet in discussie en kwakte achteloos 500 Baht op het bureau, toen na 10 minuten,.verschillende lui me al voor waren gegaan,..toen binnen 30 sec ..spraken ze n mimivanchauffeur aan,...uw taxi meneer,..ik antwoorde met de pest in me lijf en mijn lach op me gezicht.....noemt u dit n taxi??....koos eieren voor me geld en stapte in,...zo ben ik daar mooi ff getild!,..nou mogen Karma uw deel eerdaags zijn,....vergeten....dit kleine detail dacht ik onderweg.werd beloond,..met een prachtige kamer,ook qua uitzicht,pakte n flesje water uit de koelkast en gi.g n boodschapje doen,...daarna ff het strand bekijken, zou plm 400 meter lopen zijn,...i.d.. flinke golven,langerrekt,druk bezocht strand .. het was En,..maakte wat fotos en liep dezelfde weg terug......ik ontdekte vlak bij mijn Hotel n ingangetje,..daar hangt n bordje..NO ENTRY.....Hoezo niet...is dit privéterrein dan?...nou de volgende dag. Wel die route gepakt...prima! Aan het onstane pad op de grond zag ik dat duizenden voor me hetzelfde idee hadden...eigenlijk zit ik dus maar 30 sec lopen naar t strand prima!De volgende dag,geladen met proviand,handoek en zonnebrand,.dit lange strand verkend,..na plm 6 km..Jon ik vanwege rotspartijen niet verder,..jammer,..draaide om,..wél beter kreeg nl kramp onder me voetzolen...wellicht omdat ik schuinliep,.blootsvoets in het witte boterzachte zand......??,..VÉÉL,strandtenten,hotels,bungalows,,HELEMÁÁL,volgebouwd is de kustlijn....hmmmm,niet geheel me ding,.er zijn ook andere stranden hier,...niet dus nog verder op zoek,..al n paar plannen in mw hoofd,wat te gaan doen....eerst maar n dagje rust,boekje,waterkant....me voeten rust geven,want vanmorgen bij het opstaan,.....nog niet goed hersteld!...komt goed!.....

1. Cor de Wit:
    28 februari 2014
    Je mag dan wel zijn afgezet met die taxi . maar je kamer in het hotel ziet er wel gelikt uit . Blijf genieten ! ''groetjes Cor
  2. Richard:
    28 februari 2014
    Mooie kamer, dicht bij het strand en mooi weer. Lekker even een dagje relaxen. Geniet ervan, over een paar weekjes moet je weer aan de bak.
  3. Sylvia Surie:
    zeg dat nou niet Richard...straks wil ie daar blijven!! :-/
  4. Andre:
    1 maart 2014
    Dat overweeg ik,hier blijven!,...maar zoals jij her zégt AAN DE BAK,klinkt zo zwaar!, ik gaat namelijk nooit met tegenzin naar me werk,....maar nu nog ff niet aan denken!