Mijn Strandje .

1 maart 2014 - Koh Samui, Thailand

Hallo allemáál,..de titel,.mijn strandje,alsof ik het gekocht heb,..het is natuurlijk van en voor iedereen,.wel n uniek plekje. Wel me voeten hadden het even laten afweten,dus verplichte rust,.loop vanuit me Hotel,.langs het bordje NO ENTRY,..en kijk omhoog de lucht in,.om geen vallend projectiel in de vorm van een kokosnoot op me hoofd te krijgen,. Er lagen er wéér n paar op de grond, raapte er eentje op,..wel plm 2 kg,...als dat van 20 meter je te grazen neemt,..zou je wel eens knock out kunnen gaan,incl hoofdpijn ivm dw lixhte hersenschudding...dus oppassen geblazen! Ivm met vloed in de ochtend is het strandje slechts 2 meter breed,..kijk uit op een heldere zee,blauw,groen,met flinke golven.De plek is uniek,.omdat hier het Chaweng strand begint, met rotsen in zee en zich met parelwitxand 7 km uistrekt,.langs de vele accomodaties en horeca,die hun stukje strand claimen....waar ik zit wordt niks geclaimd en is het relatief rustig, ..omdat we helemaal aan het begin zitten.De lokale vissers hadden een groot visnet in de lokale baai laten zakjen en kregen steeds méér bekijks,..ook van mij want er werd goed gevangen naar t scheen,..de lokale bevolking stond op een hoger gelegen stuk aan de kant aanwijzingen te geven aan de vissers die tot aan hun borst in her water stonden de netten controleerde en leegde,..soms werd er van de kant heftig geschreeuwd,gewezen en met keien gegooid om de vissen op te jagen richting net ,..leuk schouwspel, en dat op mijn strandje,..1 van de vissers werd gestoken en had er flink last van , zie stekels vis,...alles zo,n beetje op de foto gezet,..liep ff naar t hotel om n broodje te smeren en nam koud drobken mee,..dooj me boekje weer in,..afwachtende op lager water ...doordat het zand zo fijn is,..is dit een uitstekende polijstmachine voor de schelpresten,...er zitten hele mooie stukken bij, .ze bevatten parelmoer en zijn als kleine dunne plakjes overgebleven door het schurende zand,..wel ik ben niet de enige die deze ontdekt heeft,..want er lopen zat zoekende mensen ,thuis ga ik er een kunstwerkje van maken,..al nowt ik nog ff flink doorzoeken,.want ze liggen niet voor het oprapen,ook moeilijk te pakken,..want als n golf jomt is je vondst al weer weggespoeld,., snel graaien naar die glimmers dus. Naarmate het nog méér Eb wordt en de zon zich steeds meer terugtrekt,.komen er begroeide keien vrij,..nu zit er 1 speciale bij,..weinig begroeid,.redelijk recht,..en vormt een heerlihke stoel in het water,.ik nerm me handdoekje,boekje,drinken mee en installeer me,..op mijn eigwn kei,..voetjes in het water,wat n plek,.héérlijk,.de zee klotst achter me, en kihk richting strand,..terwijl rechts van mij even verderop de mensen tot hun kin in het water staan , waar ik zit slechts een halve meter diep en ik blijf droog,voel de rust om me heen....de ideale plek op Chaweng strand,..maar ik moet terug, omdat de lopende BBQ, er weer is.Een vrouw,draagt n verende stok over haar schouder,..1 kant,hangt n beandende bbq,en vlees,vis,..de andere met groentes,gereedschappen,kruiden,..een mengkom,..,e is populair,.ook lokale Thai eten bij haar,.o.s. die van de massagesalon,(.die vandaag goed werk bij me afleverde),.dus moet het goed zijn,..wel het is uitstekend!, de salade wordt naar keus en smaak, van de klant ter plekke gemaakt en gesneden,..alles stampt ze fijn in een pot en je mag tussendoor proeven of de smaak goed is....fantastisch dit....ik bestelde me portie,..en vroeg hoeveel dagen werkt u in de week........7 dagen per week...................................Hoogseizoen,..bij laag water!,..war n prachtige plek ben ik beland,....ga al aardig aarden hier.