Het mooie van Phuket Town

23 januari 2014 - Phuket, Thailand

Er wordt  wel eens tegen me gezegd, Andre neem wat meer tijd voor je vakantie, dan iedere keer een reisverhaal te schrijven, ach het is zo gepiept en verzamel ook op deze manier een leuk boekwerkje, en ik vindt het leuk om te doen. 2 vliegen in 1 klap. Voor mezelf hou ik ook een kort Reisdagboekje bij, met belevenissen en gedachten gangen.

Wel gisteren  n beetje de stad verkent en laat daarom wat meer foto's als gebruikelijk zien om jullie een indruk te geven,leuk b.v. een straat verderop, die s'avonds in drie kleuren verlicht wordt, om de zoveel tijd veranderd de led verlichting, zo kom je uit het red light district in een groene en een bluwe terrecht , maar eigenlijk laat ik alleen de mooie dingen zien, want ook hier is zat armoede en vervuilde stinkende goten, er gebeurd eigenlijk iedere dag wel iets dat mijn aandacht trekt, gisteren kwam er een ambulance aan rijden met gillende sirenes,drie a vier harde schelle jankende hornen door elkaar, met daarbij ook nog eens een flipperkast als verlichting, alsof dat nog niet genoeg was toen de chauffeur een rood stoplicht naderde klonk er uit de luidspeaker bovenop ( ja als extra) een nogal paniekerige  bevelende stem, ik spreek de taal niet maar kon er uit op maken, mensen gaat opzij want we hebben een ernstig spoedgeval aan boord, opzij,opzij,opzij,..de ambulance zoefde voorbij en keek deze na, toen viel me bek open van verbazing, dat ding had een open achterkant, je kon zo naar binnen kijken, daar was een verpleger bezig iemand te reanimeren, met pompende bewegingen, schrok me rot, gatver, later kwam er direct in me op, wat een slechte privacy heeft deze patient eigenlijk,.....brrrr hopende op een goede afloop.

Kwam later een chinees park tegen, tere ere van de 72e verjaardag van.....was dit aangelegd, beetje vergane glorie, helaas geen foto's op me mobiel gemaakt, een grote fontein met gouden draak, ja mooi, op vallender was echter een MEGAhand op een vrachtwagen, enorm ding, deze was zwart en had wat goude vlekjes op bepaalde punten, de betekenis kwam pas later, ...op een andere vrachtwagen ook een heilgdom in de vorm van een vrouw, vast een goddin, hier waren mensen knielend aan het vereren, bogen diep, vervolgens plakte ze een dun stukje goudfolie op het stanbeeld, hetzelfde deden ze met de grote hand, ooohh het is geen kunstvoorwerp wat ik in eerste instantie dacht, nee die hand was ook een heiligdom, vandaar de goud plaksels erop, vervolgens kon je nog ergens een geluksbriefje kwijt.

Al teruglopende richting hostel, leuke plaatjes makenende, ben ik tot tweemaal toe een bruidspaar tegengekomen, ook hier geen foto's van wel op ,me andere camera, wel de bruid, moet op de vreemdste plekken, bij een paal van een stoplicht bijvoorbeeld aan sexie houding aannemen van de fotograaf..en dacht HMMM, een bloot been, opgetrokken met hoge naaldhakken kwam onder de jurk vandaan, de jurk in de plooi gelegd en klikken maar, hahaha., , een ietwat andere stijl als wat wij gewend zijn.

Bijna bij me hostel, kwam ik een gallerie tegen, van een kunstenar die prachtige schilderijen maakt, tja hoe krijg je zoiets nu mee, was onder de indruk, ook  van het hele gebeuren aldaar, er liepen 2 jonge kinderen rond, tevens zijn vrouw was aanwezig en kon vrij snel opmaken dat hun het niet breed hadden en dat dit hun bron van inkomsten was, Ik kocht een paar woodprints zoals hij het noemde, een soort linoleum techniek. die hij me haarfijn uitlegde en aan 1 werkje meer als 2 dagen werk had,  en ging betalen, ja jeetje, hoe kan je nu 22 cent vragen voor zo'n werkje man, dat ging hem dus niet worden, zo'n gezin gun je toch ook wat extra's..betaalde meer fooi dan wat hij vroeg voor zijn kunstwerkjes.Zit nu een beetje in dubio om terug te gaan en een groot kunstwerk voor thuis te bestellen, het mes snijdt dan namelijk hier aan twee kanten. ik steun zijn gezin en wordt zelf een mooi kunstwerk voor thuis rijker........ik ga op weg ...terug, ook om een fotootje te maken en te kijken wat mogelijk is......veel kijk plezier,....liefs Andre.

1. Sylvia Surie:
    23 januari 2014
    hey An, wanneer komt je boek uit..
  2. Sylvia Surie:
    Je vertelt t zo leuk...
  3. Richard:
    23 januari 2014
    Blijven schrijven, altijd leuk voor later. Met een beetje fantasie waan ik me ook in Thailand.
  4. Ron Bakker:
    24 januari 2014
    Dre, moet jij je beeld ook laten plakken met goudblaadjes...dan wordt het helemaal super mooi hihihi
    Heb jij ook al een aardbeving meegemaakt?
  5. Andre:
    24 januari 2014
    Haha Ron, ik dacht eerst bij andere beelden de verf laat los, het gaat bladderen,..maar nu weet uk wat het is,...a.u.b. geen aardbeving Ron,..die komen vlgd mij meer richting Indonesië voor,..ik weet niet hoe het hier met breuklijnen en plateau's die in elkaar schuiven zit....
  6. Eleonora:
    24 januari 2014
    Ooh ooh... wat weer een leuke dag, ik geniet mee en gaaf die verlichting ,en geniet ervan p.s ben je al een beetje rustiger dan hier in dat "gehaastte Nederland?