Anekdote...gaan voor die banaan.

14 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Gaan voor die banaan!
Ik kwam terug me hostel in gelopen had op straat nog een trosje handbanaatjes gekocht, nam plaats in de chillruimte bij de ingang van het hostel. Zat vast foto's te kijken of met me telefoon aan het rommelen.Naast mij zaten twee jonge meiden die zo te horen aan hun taalgebruik uit een OostEuropees land kwamen, ze gebruikte hun gebit als flessenopener om het volgende flesje bier open te trekken.Plots stond 1 van die meiden op en liep richting het offeraltaartje bij de ingang.Hier waren zaken geofferd zoals, bloemen,drinken,sigaretten, zelfs een heuse rattenval,maar ook een TROS bananen, die er al een tijdje lagen, omdat de verkleuring van donkergroen naar ietsje geler was begonnen.Die meid begon heldhaftig aan n banaan te rukken, de tros onrijp, dus n taaie bedoeling,ze zouden vast trek gehad hebben, toen ze mij zagen smikkelen, en eerlijkheifshalve als je zo jong op vakantie bent, bespaar je op iedere cent en pak je wat je te pakken kan krijgen.Me smoel viel open van verbazing en zei HELLO Miss, ze reageerde niet,....HELLO! met stemverheffing, ze draaide zich om en ik ging uitleggen waarom die bananen daar lagen en geofferd waren .Wel je zag haar stééds kleiner worden en schaamde zich voor haar actie.Direct bood ik mijn ovetgebleven handbanaatjes aan.Zelf voelde ik n goed gevoel in me opkomen, haar doel had ze nu bereikt om een banaan te scoren, maar nog mooier vondt ik het feit, iemand iets bij te brengen omtrent de gewoonten van t Bhoedisme,...was helemáál in me nopjes hihi lachte ik van binnen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    Geweldig verhaal ha ha !
  2. Cor de Wit:
    14 januari 2014
    Wat ben je toch een goed mens ;er schuilt in jou een combanatie van een heilsoldaat en een schoolmeester.
    Wij genieten van je verhalen en hopen dat je nog veel moois en unieks zult tegen komen .
    gr. Cor
  3. Sylvia Surie:
    Super!! ;)
  4. Helena:
    Fantastisch!!!
  5. Richard:
    14 januari 2014
    Ook daar breng je je kennis over op andere. Toppie
  6. Lunamaya:
    15 januari 2014
    U know what they say..and its the truth:)
    'Be kind to people and u will be succesfull' Geniet er van lieve andreee
  7. Cora:
    16 januari 2014