Apenlazerus gechrokken.

12 februari 2014 - Koh Lanta, Thailand

Hoi, beste lezer, Koh Lanta , is een fijn eiland om te vertoefen, en wel hierom, er gaat een enorme rust vanuit,...gisteren bevoorbeeld, nam ik het strand wat 3 minuten lopen is vanaf me Hotel, gewoon ff een luierdagje van maken was er niet druk, er zijn slechts 30 bedden te huur, er waren er nog 10 over, pakte me bedje, tasje was alweer gevuld met waterflesjes in de vorm van ijs en wat frisdrank, het zand wordt smiddags zo ontzettend heet, dat je wel slippers moet dragen of gaan rennen om  geen brandende voetzolen op te lopen,..lekker het hele strand afgelopen tot een rots partij, denk wel 4 km heen en 4 km terug, lekker door het water banjeren, lekker windje erbij, goed uit te houden, bij terugkomst, klokte ik zo  een halve liter water naar binnen, draaide me om en zag een hangmat, tussen de bomen hangen, ja!! dat is mijn ding, keek ff in de rondte , en een vrouw van de massage salon op het strand maakte me duidelijk dat het haar matje was, en dat ik er wel ff lekker in mocht gaan liggen,,nou een goede Thaise massage....., wel ik dacht ik laat me eens ff lekker verwennen, mocht gaan liggen en ik koos voor kokosnootolie, massage, eerst worden je voeten gewassen, want zand en olie wordt scrubben en dat is niks. werd helemaal onder de doeken gelegd, alles ruikt heerlijk naar wasverzachter, kon niks zien ivm de doek op me hoofd, maar hoorde de zee ruizen, de klongetlongtjes ,heel subtiel en wat vogels, de damens van de salon fluisteren zachtjes tegen elkaar als ze werken. Wel ze ging achter me zitten half op me en gebruikte, ellebogen en onderarmen, vingertoppen en handpalmen en weet ik het allemaal niet, Jeetje ze probeerde me schouders en heupen te ontwrichten met grepen, me nek te breken, vingers en tenen eraf te rukken, kortom het gaat er niet zachtzinning aan toe, ze was een heel ervaren vrouw , hoe weet ik dat, haar handen waren namelijk niet zacht, nee haar handpalmen waren vereeld, en voelde ruw aan, dit komt als je de hele dag, jarenlang mensen masseert, dus kreeg eigenlijk een lichte scrub behandeling  erbij kado,kreeg nog een banaatje mee,.. wel na de massage voelde ik me 5 jaar jonger, en raar maar waar, ze voelt waar het niet goed zit, had, links een beetje stijve nek, die pakte ze extra aan zonder wat te zeggen, ook me rechter schouder,  van me zware koffer sjouwen want die moest 3 hoog de trap op,..frappant dat ze zoiets voelt,..na de massage was alles weg, heerlijk! TOP.

Vandaag had ik een scooter gehuurd, ondanks ze links rijden durf ik het hier wel aan, de wegen zijn niet altijd je van het i.v.m. de gaten die plots opduiken, tevens is links rijden ook niet me ding, maar met de rust hier durfde ik het aan. Kreeg uitleg hoe me scooter werkte en een kaart mee, nog wel even tanken voor de zekerheid,...Ik had gisteren al flessen zien staan zie foto, met een roze vloeistof  erin...Ik dacht dat ze hier  Moonshine ( illegale alcohol drank) stookten, maar het bleek benzine te zijn, iedereen langs de weg probeert wat bij te verdienen, zie foto, ik zocht wel een tankstationtje op,..zette daar me scooter neer, en wachte af, want je tank wordt hier voor je gevuld, toen schrok ik me plots het Apenlazurus, want een heuze grote aap, sprong op me scooter , die kwam uit het niets, ja dag daar moet ik niks van hebben, stel dat dat ding zo vals als de neten is,..maar meneer of mevrouw was in me tas geintresseerd, ..of daar wat te halen viel,..had cashewnoten erin, wellicht ruikt ie dat, de eigenaar van de pompstation kwam aanlopen en vermaande de aap op te zouten,..gelukkig, ging ie weg, er werden twee flessen Moonshine in me scootertje gegooid en ik kon de hele dag lekker verder tuffen. Want ik was op zoek naar een strand wat vrij zuidelijk ligt en rustig is,,..de wegen ernaar toe is een feest om te rijden, mooie kronkelwegen en stijl, percentages van 20% waren soms aangegeven,..maar met gepaste snelheid goed te doen,...het links rijden ging me goed af, het eiland is ook maar 25 kilometer lang of zoiets,..na een rit van ruim 20 km, zag ik me hotspot, zie foto van bovenaf,..gatver wat gaaf, ontzettend stil, telde wel 6 mensen op een strand van 1 km lang, veel rotspartijen, het bos  waardoor ik heen moest had een kronkelig zandpad, en zag aan de sporen dat als het regent hier flink watafvoer plaatsvond, ik heel benen gespreid, reed 5 km per uur en ging bijna toch nog op me smoel.Het bos vertoonde mooie oerwoudgeluiden ECHT, vreemde vogels,krekels en ander gedierte, zag ook roofvogels vliegen,..ja ik voelde me op een bounty plek. Heerlijk het strand verkend, er waren sporen te zien in het zand, leken wel fietsbanden maar ik verdenk hagedissen, zie foto, verder  er een halve dag gebleven, had een bedje gepakt, en deed net of ik het bordje..alleen voor resort..gasten niet had gezien, te laat in gesmeerd, en voor het eerst deze vakantie me rug wat verbrand,..Ik op de terug weg, was door me drankvoorraad heen, stopte bij een prachtig uitkijk punt, met een bar, wat een plek, bestelde water en een annanasshake, heerlijk, me hoogtevrees speelde soms wat op,..zo weer zin in me scooterritje,  langs de kronkelwegen waar je langs struiken rijdt die ruiken naar wasverzachter, echt heerlijk, had me Hostel weer bereikt, ff daar wat opgefrist, wat drank gepakt uit me koelkastje en op naar het Noorden van het eiland, kan me nu makkelijk verplaatsen, daar had ik namelijk mensen op een wad zien lopen, toen ik met de boot uit Phi Phi kwam, het was rond half 5 in de middag,..daar kwam ik vrij snel aan, en dook het wad op, prachtig, wat me als eerste op viel waren opnieuw de patronen in het zand, het leken wel bladeren, en bij nadere inspectie, leek het op kleine piepschuimbolletjes,...he maar het waren balletjes van zand, keurig opgerold als een sneeuwbalettjes,..er zat gedierte onder het zand, dat huishouden aan het doen was, er liepen paden en het zand werd in een keurig balletje afgevoerd, maf om te zien, mooi,Verder nog vreemde grote gaten gezien, een dode krab, zie foto en patronen van een gehaktmolen,...er waren zoveel patronen te zien,...later kwam ik in het slik te lopen, getver glibberig, op naar me scooter en de douche en aftersun, wat een leuke start van Koh Lanta zo,...morgen weer eens onder water kijken, ga een 4 eilanden tour doen met snorkeltijd,.had vandaag ook al zat visjes zien zwemmen maar niet gefoografeerd, beetje troebel,bij een meter diep..al zou je het niet zeggen als je de andere foto's ziet,...tot gauw maar weer, liefs Andre.

1. Eleonora:
    12 februari 2014
    Weer een topdag, gelukkig voor je! Geniet weer van je verhalen! En wacht weer op de volgende,doei geniet E.
  2. Debby:
    12 februari 2014
    Krijg steeds meer een soort van angst dat je niet meer terug komt! Veel te lekker daar! XX
  3. Richard:
    12 februari 2014
    Zoals ik al eerder vermelde, het voelt alsof ik zelf op de scooter zit en rond rijd in Koh Lanta. Mooi verhaal. Geniet ervan en haal geen apen streken uit.
  4. Cora:
    13 februari 2014
    Weer een mooie dag! Nu de foto's nog.............ben weer erg benieuwd.
  5. Cor de Wit:
    13 februari 2014
    Blijf genieten , maar zorg dat je geen kramp in je vingers krijgt van deze boeiende lange verslagen .maar ja dan kun je je altijd nog weer heerlijk laten masseren .
    groetjes,
    Cor