Hollywood

13 februari 2014 - Koh Lanta, Thailand

Hallo, beste allemaal,.( Cor de Wit  ik heb een Internetcafe gevonden hoor, wel zo makkelijk).....Je kan er zo een film opnemen waar ik terrecht gekomen ben,........onvergetelijk!

Had diaree, gotver net een trip 4 Eilanden geboekt om te gaan snorkelen,...dus Imodium slikken, dit werkt direct,....en deed zijn ding gelukkig, wel veel darmgassen, wat onderwater flinke bellen teweegbracht,..ach als er niemand in de buurt is,...had al een noodsenario in me hoofd, mocht de Imodium kuur niet werken,....wegzwemmen, ver van iedereen, rekening houden met de stroming hahahaha. dan broek van je reet en schijten maar onder water,...maar zover is het gelukkig niet gekomen,..hahaha. De pier van waar we vertrokken, licht aan de oostkust, dus aan de andere kant van het massief gebergte zeg maar, daar was ik nog niet geweest, want had ondertussen al wel heel de west kust met scooter gezien.Ik zag verschillen, ten eerste het was nog groener, deels door meer schaduw en denk de regenzijde van het eiland, zag veel meer lokale mensen en huizen, die niet deelnamen aan het tourisme van de westkust,..overal brandde vuurtjes..en waarom, afvalverwerking, hier is geen vuilnis ophaaldienst, nog geen container gezien althans, dus fik je het af, in tegenstelling tot Phuket waar dagelijks het afval wordt opgehaald,...nou die job wil ik echt niet, die vuiliniswagen,..liep er eens vlak achter...die lucht die daar uit kwam, zette me bijna tot kokhalzen,...okee dwaal af , maar wil nog 1 dingetje kwijt qua omgeving, veel groen, palmbomen ,naaldbomen etc, maar ook stukken bos, waar je van denkt, die bomen zijn ziek, zo kaal als de nete, zit haast geen blad meer aan, wit uitgeslagen, dunnen iele stammetjes,.....later zag ik emmertjes onder aan de stam hangen , toen wist ik het meteen, rubberplantages,..zijn erg veel te vinden in Thailand.

Stapte aan boord, van een redelijk groot schip, Duitsers en Zweden  en ja een paar Nederlanders vielen mij ten deel,..grote stabiele boot, met een simple goede verzorgde lunch in de middag, me spiegelreflex camera en mobiel in de onderwaterzakken gedaan, Manual gelezen en gaan. De eerste spot was de meest beste bleek achteraf, ook leuk, er werden kano's uitgeladen en je kon er lekker je gang gaan, de vissen werden gevoerd, met brood, en alsof ze eraan gewend waren,..het krioelde ervan, okee, niet natuurlijk, maar toch, fotograveerde en filmde (dacht ik tenminste) er flink op los....was leuk om te zien en het water was helder alleen dicht bij de rotsen een, klein stukje verder , redelijk troebel...vreemd. Zo deden we nog een snorkelplek aan, genoten van de lunch, en toen volgde het Hollywood spektakel,...we voeren naar een eiland, gigantisch mooi begroeid stak honderden meters boven water uit, dit Eiland is vroeger bekend geweest en veel gebruikt door PIRATEN en waarom, ..er was namelijk een grot, de ingang is nauwelijks  te vinden  en valt  echt niet op, de ingang is slechts 3 m breed en 50 cm tot 1 meter hoog,.oppassen dat je je kop niet stoot,....zwemmingsvest aan en de grot inzwemmen, nogmaals oppassen je hoofd niet te stoten,.. aan het einde van de kronkelige waterweg ligt ook een uitgang., bleek///...Wel ik met mijn claustrofobie, ook voor spleten en grotten dacht gewoon eens doen Andre,..ik zwom erin met de groep, hier en daar schenen wat lampjes van mobieltjes en zaklampjes, kon de wanden zien,..toen ging plots al het licht uit...PIKKEDONKER,, echogeluiden van het water geklost en stemmen..pffff, doorzwemmen DrEe want ik zag  plots in de verte licht schemeren.de uitgang, die was groter en breder dan de ingang,..plm, 25-40 meter, voor me gevoel gezwommen...Waar ik toen terrecht kwam.....HOLLYWOOD,....ik kwam aan in helder  groen water, met een strandje, van plm 80 meter, dat begroeid was met planten en bomen, de zon scheen er, hoorde oerwoud geluiden zag, vogels en vlinders, keek omhoog, tegen enorm hoge (plm 100 meter) bergwanden aan,...gotver, dit eiland is HOL aan de binnenkant, wat een plek om jezelf en je buit te verstoppen als Piraat, het is onbeschrijfelijk mooi, Echt een hoogtepunt in me al zo mooie reis . Het strand was redelijk druk, maar daar zou weldra een eind aankomen, omdat de vele Chinezen  op de weg terug gingen,..wel hoe doe je dat dan, gewoon degene die voor je zit vasthouden en je mee laten voeren, het leek op een enorme rups die het donkere gat inging,..wat ik fotograveerde is de achterkant van deze rups,  zeker 2/3 deel was al binnen , maar zo'n grappig gezicht, echt de steil van dit volk, follow the leader.... ..later nog een snorkel of strand lokatie bezocht, ook hier weeer oppassen voor de scherpe koralen, maar vooral de zeeegels, die hebben  enorme stekels, en breken onderhuids af, scjint mocht je erop gaan staan.....dus ik paste op me tellen en nam niet teveel risico...In een heerlijke slakkengang terug naar de steiger, de boot kon deze niet halen ivm de huidige diepgang, het was Eb, ook een boot, die gezonken was en de zandbank verkeerd haad ingeschat,, voor ons een  kwestie van 1 overstap in een longtailboot,....was nog net optijd in het Hostel terug om de zondsondergang te zien,..want niet 1 is dezelfde, deze keer ..zonder een wolkje aan de lucht, dus, de rode bol prachtig in de zee zien zakken, ook de lucht vertoonde weinig kleur, ten teken dat er weing stof of andere deeltjes aanwezig zijn.....op naar me Hotelkamer,FOTO's en filmpjes bekijken.....Dacht goede gemaakt te hebben,..pfff had een tegenvaller op me spiegelreflex, 1 instelling vergeten, dus geen film, wel redelijke foto's, water toch wel troebel hier en daar, geeft een mistig beeld jammer, me mobiel daar en tegen die aan me pols zwabberde leverde een verassing op......had per ongeluk niet afgesloten met filmen,..tijdens het voeren van de vissen,..heeft dus 10 minuten film opgenomen van de vis, deels van mij, zonder dat ik het wist en deze is best leuk geworden om te zien HAHAHA, zo zie je, je doet je best iets vast te leggen , dat lukt niet...en vanuit de losse pols dus wel.........beeldmateriaal volgt later, net terug van de kapper, langs dit  toestenbord,..op naar het strand.......tot laters.... liefs Andre'.

1. Cor de Wit:
    15 februari 2014
    Gelukkig dat je middelen tegen de diaree bij je had , maar je verwacht niet anders van iemand die in het ziekenhuis werkt ; heb trouwens vorige week Debbie gesproken over jouw reis toen ik bloed kwam prikken . Blijf genieten !!!!
  2. Richard:
    15 februari 2014
    Deze reis zit vol overwinningen, nu je claustrofobie. En al je overwinningen worden beloond. Deze keer het Hollywood spektakel.
  3. Viola van Veen:
    15 februari 2014
    Het water troebel!!!........weet je zeker dat er niemand voor je geweest is met hetzelfde probleem en dezelfde gedachte als jou :-))
  4. Andre:
    16 februari 2014
    Haha Viola ..je hebt gevoel voor humor,....prachtig!,..natuurlijk zou ik wel rekening met de stroming gehouden hebben.....
  5. Eleonora:
    16 februari 2014
    Wat een reis, en weer mooie verhalen ...zo je maakt nog heel wat mee? Al die prachtige verhalen/avonturen en die prachtige foto's, die grot, geweldig verhaal over die piraten en weer al die mooie plaatjes , bedankt weer dat ik ff mee mocht kk om de hoek..ha ha . liefs E.
  6. Cora:
    17 februari 2014
    Ik loop een beetje achter, je schrijft zoveel! Dit klinkt ook weer als een heerlijk, mooi en spannend avontuur. Echt genieten!
  7. Anouk:
    19 februari 2014
    Ha André,

Leuk om een verslag te lezen van de boottrip waar wij zelf ook bij waren! En we zijn blij dat we zo toch nog wat foto's hebben! Geniet van de rest van je reis.

Anouk