BIG,BIGGER,BIGGEST

2 februari 2014 - Phuket, Thailand

Groots was mijn dag vandaag, de chauffeur pikte me klokslag 10 uur op, om naar de BIG BHOEDDA, te gaan, dit is een reusachtig bouwwerk  dat  nog in aanbouw is.De lokatie is op de top van een berg en er wordt een enorm complex omheen gebouwd. . de Big Bhoeddha van Phuket, zo wordt ie genoemd,  daarvan is het grootse gedeelte al is klaar en kijkt uit over Phuket, al staat er nog flink wat in de steigers( let op een bouwvakker op de foto, dan kan je de grote ervan inschatten), jammer als je dan foto's maakt, ach het is niet anders..het is een heel mooi gezicht,ook in de verte is het witte bouwerk van 45 m hoog goed te zien (helaas geen foto, wel n filmpje) en gebruikdit hoge bouwwerk  vaak als referentie punt als ik richting de stranden rijdt. Het is beplakt met marmeren tegels van plm 15 bij 15 cm,..Je kan een wens met viltstift op de achterkant schrijven en dat tegeltje  kopen en het wordt  vervolgens in de bouw betrokken, zo wordt het beeld deels door de bezoekers betaald. ze zijn nu bezig met de zetel, het wordt een enorm lotusbloem. Onder Bhoeddha zijn grote ruimten gecreerd, die nog moeten worden ingericht, de trap om hoog is voorzien van allerlei belletjes, die bij aanraken een mooi concert opleveren,  ook krijg je als bonus, mooie vergezichten.

Toen we na 1,5, uur de berg weer gedeeltelijk waren afgedaald, ging ik voor een BIG Animal, jawel ik heb voor het eerst van me leven op een olifant gereden, het was een allerliefst vrouwtje safierra genaamd van 26 jaar oud,,Ik mocht plaats nemen, in het bankje boven op de olifant, lekker met blotte voeten op zijn dikke huid, ik plaatste ze op zijn schouderbladen, zo kreeg ik gelijk een voetmassage, zijn baas de berijder zat in zijn nek, en het enorme gevaarte, luisterde goed naar zijn bevelen, de haak, die hij bij zich had, heeft ie niet hoeven te gebruike, soms een kleine correctie, aan een touetje trekken, Toen kwam mijn BIG moment, de berijder stapte af, ik maakte me gordel los en mocht zijn plek innemen. Je moet goed naar voren gaan zitten, met je benen tegen zijn oren aan, je handen steunend op de enorme schedel, jeetje wat had ze stugge haren, het leek wel een afwasborstel. Heerlijk om zo te zitten en mee te gaan in het kalme ritme van de slome stappen, even ging een noodsenario door me hoofd, hoe er af te springen mocht de olifant op hol slaan.

Maar niets van dit alles, de berijder gaf ik mijn camera en hij klikte er hevig op los, gelukkig maar want van de 50 foto's waren er 3 redelijke bij, de olifant stond er vaak niet in zijn geheel op en opnieuwe kon ik van mooie vergezichten genieten en van de natuur om me heen, waande me niet in de jungle, maar het bospad dat we liepen van 3 m breed, gaf me wel een beetje dat gevoel. Met een Big Smile kwam ik bij het in en uitstapstationnetje terug , bedankte de beste man en ging vervolgens nog wat apen bekijken, die daar aan de ketting zaten.

Ook morgen en overmorgen komen er BIG days aan, het wordt 1 van de hoogte punten van me vakantie, ik ga de Similan eilanden bezoeken ( google maar eens) een wereldberoemde duik en snorkellokatie, hierbij blijf ik zelfs 1 nacht op het strand in een tentje slapen.het is een keten van 10 eilanden, 3 ervan mogen niet bezocht worden  en verstoord worden, wie weet kom ik zelfs zeeschildpadden tegen...natuurlijk hebben ze daar geen Wifi, dus ben een tijdje offline en hoop met een rugtas vol foto's en mooie herrineringen terug te keren,..tot gauw, niet te laat naar bed want het wekkertje gaat om 5 uur........Liefs Andr'e.

1. Dirkje:
    2 februari 2014
    ja wat zijn olifanten toch een elegante dieren. prachtig om op te zitten, alleen die van ons sloeg steeds met het hamertje en zo hard dat olifant te keer ging, niet leuk dus. die bhoeda's zijn altijd imposant, hij had nooit kunnen bedenken dat hij ooit nog eens overal te zien zou zijn, huiskamers, wc's or what have you. benieuwd naar die similau eilanden. we lezen het.
  2. Flip:
    2 februari 2014
    Succes op je duikervaringen.
    Kijk al weer uit naar je nwe verhalen
  3. Sylvia Surie:
    2 februari 2014
    veel plezier weer...hoelang blijf je nog in phuket en waar gaat je vlg reis heen?
  4. Richard:
    2 februari 2014
    Gaaf zo'n rit op een olifant. Veel plezier met het duiken/snorkelen en je verblijf op de similau eilanden.
  5. Richard:
    2 februari 2014
    Ik heb op google gekeken naar de Similan eilanden. Prachtig en wat een geweldige flora en fauna daar onderwater. Dat wordt echt genieten.
  6. Andre:
    2 februari 2014
    Ik vertrek 10 febr uit Phuket met de boot maar Koh Lanta,.daar verblijf ik 10 dagen.
  7. Cora:
    3 februari 2014
    Wat een enorme Boedha! Dat lijkt me wel een belevenis hoor, op een olifant rijden. En wat zielig, aapjes aan een ketting........De similan eilanden zien er prachtig uit, er staan mooie foto's op internet. Dat wordt vast en zeker weer en nog meer genieten!