Nog ff flink huisgehouden in Bangkok.

17 januari 2014 - Bangkok, Thailand

De titel klinkt spectaculairder dan het in feite is, ik heb wat aan me huishouden gedaan,koffer i.gepakt om morgen met het vliegtuig 800 km zuidelijker te gaan, reis naar Phuket.Met huishouden, bedoel ik ook een wasje draaien, stond nog vloeibaar wasmiddel op de machine lekker handig om te gebruiken. .ZIE FOTO...pfff heb ik weer, zeg verder niks, kwestie van het etiket lezen. Ja genoeg gezien in Bangkok, lang niet alles wat ik voor ogen had,mede door de SHUT DOWN., is me achteraf meegevallen, toch ondervindt het verkeer nog veel hinder en kom je moeilijk richting het oosten van de stad, zoveel indrukken hier opgedaan, Het verkeer, als éérste rijden ze links,iedere cm wordt benut,zit je ergens te eten,kijk niet raar op dat een auto je bordje bijna van je tafel rijdt,Tuk Tuk, is ongedierte op de weg en kruipt waar het niet gaan kan, ze zwalken van links naar rechts, gaatjes vullen,scooters in overtal, diegene met n hesje aan zijn ook taxi's,..Oja Taxi's in overvloed.plm een kwart van het verkeer,hele oude bussen jaren zestig model, en tussendoor de handkarren met handel erop. Vaak eten, fietsers zie je weinig, vindt ik niet gek, want je leven ben je haast niet zeker, dus als voetganger heb je een zware dobber om ook n gaatje te vinden om naar de overkant te hoppen. Heb ondertussen een SMOG hoestje opgelopen,..écht!, velen lopen met monddoekjes, want niet alleen het verkeer draagt bij aan,wat dacht je van alle BBQ's en woktentjes...pffffZo'n enorme Horeca onderneming, vraagt ook om het schoonmaken van potten,pannen,emmers,..en jawel lekker makkelijk daar hebben we weer de goot voor,die vervolgens de volgende dag weer héérlijk door de zon verwarmd wordt,hier krijg je dus te.maken met een wel heel aparte mix,de goot stinkt naar verotting,vervolgens staan ze dáárboven weer te koken,.moest er erg aan wennen in het begin,.maar ff afkloppen geen diaree, goed kijken, waar sitten veel mensen,hoe ziet het eruit en gaan ervóór.De Thai eet de hele dag door. Een trottoir bestaat vaak niet,..omdat die ingepikt wordt door de vele kraampjessnel open kun je niet doorgang soms minder als 1 meter, het opbouwen begint vroeg.6 uur in de ochtend tot soms wel 20 uur, dan is het al donker, wat n werkdagen om zo aan de kost te komen,..vele tref je ook slapend aan,achter hun waar.Ik voel me hier veilig in deze stad,en waarom Albert een kennis uit het ziekenhuis, die net terug is zei het al,vriendelijkheid alom. Daar.kunnen ze in Nederland nog wat van leren...heeft het met het Bhoedisme te maken soms?..zeker weten! Daarom wil ik via deze weg alle medewerkers van Nap Park ontzettend bedanken, voor hun tomeloze inzet,hun altijd brede glimlach, hun geduld en begrip, wat n serviice, je.moest eens.kijken hoe blij die.meiden van de schoonmaak keken na mijn fooitje, dat pakt je hart. Veel bedelaars en zwevers gezien, maar dat heb je snel in een grote stad, nl méér als 10 miljoen inwoners,.Ben toe aan iets nieuws.. op naar Phuket.

1. Sandra:
    17 januari 2014
    Je wasje gedaan met vaatwasmiddel ? Die ruikt tenminste lekker fris naar Tea Tree ... :-) Goede en veilige vlucht morgen naar Phuket !
  2. Sylvia Surie:
    17 januari 2014
    Ik volg je weer verder in Phuket...goede reis An...;)
  3. Richard:
    17 januari 2014
    Bangkok een miljoenenstad met mooie verhalen, op naar Phuket. Dree, goede reis en ben benieuwd naar het vervolg van je verhalen.
  4. Dirkje:
    18 januari 2014
    ja hoor ik kan je eindelijk volgen, ruiik de geuren en weer helemaal bij. helemaal leuk.
  5. Andre:
    18 januari 2014
    Nou nou Dirkje ,wat n bevalling, nou je leest gráág, dus lees en kijkvoer genoeg,..Welkom!
  6. Eleonora:
    18 januari 2014
    Gewelig je verhalen en dat je zo genit en ervaar ik ervaar t oiok een beetje bedankt lieve Andre x
  7. Jessica:
    18 januari 2014
    Ik geniet van al je verhalen! Wat maak je een hoop mee.
    Een goede en veilige vlucht. Geniet!
    XxX