Gevangen in het net.

18 januari 2014 - Phuket, Thailand

Hallo luitjes, lig ondertussen lekker op me bedje , gearriveerd dus op me nieuwe spot Phuket , mijn lokatie voor aankomende 3 weken,....goede reis gehad daarover straks een mooi detail,........maar ik neem jullie toch nog even terug naar 10 Januari Bangkok,..waarom nu pas, omdat ik bij dat praatje nu ook n plaatje hebt. Het was warm plm 35 graden was lopend richting de tempels van het Koniklijke paleis, moest nog ong 1 km,werd aangesproken door een man, toen ik n beeld stond te bekijken, Hello Sir,.do you know, WHO this is,..laat ik nu net s'morgens iets over gelezen te hebben,..ja zei ik dat is Rammes I, zijn mond viel bijna open van verbazing en had zijn hartje gestolen,..kom late we even onder die boom in de schaduw over Holland praten,..want Beatrix was ook op deze pkek geweest en hij wad erbij,..daar stond ze, en werd de plek aan, waar ga je naar toe? En ik wees op het plattegrondje mijn lokatie aan....Oja ,..nou je moet hier ook eens gaan kijken en dan kan je dit ook nog en zus en zo...met zijn pen kladdernd op mijn kaartje,.hij haalde een klein kladblokje uit zijn borstzak,en zei weet je wat een Thai moet betalen als hij met een longtailboot de klongs (zijn zijrivieren) wil bevaren gedurende 2 uur, ik weet het niet en haalde me schouders op,..nou ong 2400 Bhat, noteerde hij op zijn blocknote...en een buitenlander zoals jij ong 3600 Baht,..oh zei ik...Ik kan jnaar n punt brengen, wáár de Tuk Tuk chauffeur onderhandeld overr die lage prijs en ik dacht n buitenkansje ..doen, voor zo weinig( maakte zelf n rekenfout met de valuta, was er nog maar net,),.dus hij met veel bombarie, een Tuktuker aangesproken, je brengt deze vent voor 40 Baht, naar dat opstappunt begrepen!, Hij ket n big smile mij op die pier afgezet en liep mee,..want de prijs zou speciaal zijn,..dus ik graai me stapelje biljetten uit me broekzak en begon te tellen, shit dat haal ik niet, heb maar plm 2200..mw aan de kade die de ticket regelt, je kan daar en daar binnen,..heb geen pas bij me, dus Sorry gaat niet door, moet eerst terug naar het hostel zei ik geld halen...hmm voor 2100 doen we het ook voor deze keer,..i am Lucky today dacht ik nog,..stapte in reddingsvest aan en varen,..een hele Longtailboot voor mij alleen met privékapitein,..nou de rit was super kon niet anders zeggen, wat een ervaring,..zo' n longtail, heeft geen gewone buitenboordmotor,...nee, die boten hebben omgebouwde AUTOblokken aan boord, met een hele lange schroef en gaan keihard, als ie ee hendel opentrekt,onderweg kwamen we een klein bootje tegen, een oude vrouw erin,.met een supergrote koelbox,..iets drinken,..ne bedankt, was bijna door me poen heen, iets voor de kapitein kopen dan...nou voorruit om de sfeer aan boord goed te houden zeg maar.mooie foto's kunnen maken en met een voldaan gevoel thuis,zo'n rit voor n prikkie dacht ik nog,..onee shit rekenfougemaakt, ja aardig aan de prijs...en was het nu toeval die vent te zijn tegengekomen, NEE dus, dat zijn. Toeristenvangers,..hun zijn het begin van een uitgebreid NET werk hosselaars, die mensen ban de straat plukken om.ze vervolgens in die fuik van.fat net te krijgen.....en Gelukt, André was er mooi ingestonken, en dacht ik op me hoede te zijn! Haha,..dacht voor 12 euro gevaren te hebben bleek het 44 euro, ach...belangrijker is ik heb volop genoten, ookal.was ik de vis!

1. Mark:
    18 januari 2014
    Hoi André, mooi verhaal maar kan je inderdaad overkomen zon eerst dag. Ik wil geen zout in de winden strooien maar Rogier en ik zijn samen voor 600 bath rondgevaren.. Was wel ff onderhandelen. Stel mafkezen zijn het af en toe maar blijft erg gaaf hier! Groeten uit koh pahngan mark & rogier
  2. Andre:
    18 januari 2014
    Haha, ja au, dat zout prikt, ach een ervaring rijker en dat voor een.paar.tienen ,..hoe was de FullMoon Party?............
  3. Sylvia Surie:
    18 januari 2014
    Weer wat geleerd An...weet je nog die taxichauffeur in turkije...?eigenlijk bijna t zelfde verhaal...dus niemand vertrouwen ook al zijn ze 'aardig'... geniet van t zonnetje ;)
  4. Eleonora:
    18 januari 2014
    OHH wat een avontuur weer, maar ...ze kunnen t niet meer van je afpakken en .... later lach je erom,, liefs Eleonora.
  5. Dirkje:
    19 januari 2014
    tja zal meer gebeuren, ik denk dan maar ""misschien hebben ze dat geld echt nodig"'. Het zal de reis hopelijk niet minder mooi maken.
  6. Lydeke:
    19 januari 2014
    Tja, wat een verhaal. Even door de zure appel heen bijten, het zal iedere toerist wel overkomen. Gauw vergeten en verdergaan met genieten.
    gr,
    Lydeke
  7. Richard:
    19 januari 2014
    Foutje, kan gebeuren. Je bent in ieder geval weer een prachtig verhaal rijker en later blijf je erom lachen.