Geheugen

19 februari 2014 - Koh Lanta, Thailand

De titel zegt veel, meer als je denkt, gisteren is het me eindelijk gelukt in HD te filmen onder water met me Eos 60D,..een snorkelingtrip geboekt naar Koh Rok,fijne mensen aan boord,  weer nieuwe blogvolgers toegevoegd, , uit Canada,Schotland en Nederland, ook zo leuk de lijst groeit meemetdree,..geen bumpie ride...Koh Rok klinkt als muziek in me oren.... Echt Andre., totdat ik de melding kreeg Uw kaart is vol....einde lol,qua vastleggen dan, want wat is Thailand mooi en heeft zoveel te bieden zowel boven als onder water, ook deze wereld ga ik dus met jullie delen...kleine indruk op FB gezet.Waarom is Koh Lanta zo mooi,de begroeing, de bootreis terug langs de vele baaien die ik nog herkende uit me scooterrit, maar nu vanaf de zee gezien,,,de sfeer..het is hier relaxen op en top, bij binnekomst moet je 22 Eurocent lappen om dit eiland schoon te houden,...nou ze mogen het van mij vertienvoudigen, wees aub zuinig op de natuur, zodat ook 333 jaar later mensen kunnen en mogen genieten van al dit moois. Je hebt een heerlijke lunch in de schaduw van palmbomen, ondertussen flitsen de beelden door je hoofd van het snorkelen,..eten was meer als goed, en gaat voor de derde ronde.. voor het eerst Thaise Curry in me mik....pfff ze weten hier wat koken is. dan ga je op pad je hebt  bijna 2 uur al dit moois te verkennen, het zand is boterzacht,..je voeten zakken langs de waterkant zomaar 25 cm diep het zand in, zand,zo fijn dat hoort in een zandloper thuis...ik ging nog ff door met zandlopen,.kom ik een kleine baai tegen waar 100 duizenden kleine vissen zwemmen, rotsen heeft waarvan de kleuren niet te beschrijven zijn zo mooi,..en dan ga je op de details letten....zag ik plots een roze spin....nee joh// het zijn kleine krabbetjes,...hun huis dragen ze met zich mee in de vorm van een schelp op hun rug, hoe groter  het krabbetje hoe groter het huis.Eigenlijk wil je in je wangen knijpen en zeggen is dit ECHT...je beseft dat het zo is en wordt daar best een beetje EMO van, zie het als ENERGIE die ik opsla in me lijf, iets waarop ik terug mag kijken..en thuis straks de foto's en films. om alles her te beleven.maar ik heb nog even, ruim 4 weken, echter geen geheugen meer,....wat ga je  dan doen, ouwe zooi verwijderen die er eigenlijk niet meer toe doet, THIS IS IT!!!, dus ruim  verschoon nu letterlijk en figuurlijk me geheugen kaart in me telefoon en in me hoofd.

Helemaal vol van de dag, je wordt er roossig van en de dag is nog niet ten einde, kan er nog meer bij dan, ja...op naar de zonsondergang in zee , want die ligt hier voor het opscheppen 3 minuten hiervandaan, vanavond de laatste ga ik de meemaken.......dacht het niet Koh Lanta, ik kom terug!!!. pakte een boomstammetje op the beach, kijkende naar de gele bol,..nou gauw einde qua lol,.....Au,Auw,Auw,  DrEe moest rennen naar de zee, werd  namelijk verrot gebeten door de mieren,...dus verzuipen die handel was mijn gedachten,...pfff, je weet wat teveel peper in je mond doet,..nou mijn rechtervoet leek in brandnetels te hangen..pff...Alles is tijdelijk dit dus ook,..de muziek pakte me, bij een strandtent en zocht een plekje,..me downloadlijst van Spotify werkt namelijk niet meer, en muziek is toch ook mijn ding,.en mis dat ook., het is al donker, de zee ruist maar door  in haar ritme, en is fluoriserend te noemen,.je kijkt omhoog, wel de sterrenhemel  hier is ook wonderschoon, omdat je vlak bij de evenaar vertoefd staan ze veel dichterbij en zie je er veel meer dan als in Nederland, herkende o.a. de drie koningen,..nu nog de juiste camera instelling vinden om dit schoons ook weer vast te leggen,..want ondertussen zie je ook de lichtjes van de visserbootjes ver op zee, om de kost te verdienen, ..alles maar ook alles ademd sfeer uit,..plots gaan gasten van plm 18 jaar fakkels aanstekken,..het is namelijk gebruikelijk een vuurshow op te voeren, door draaiende bewegingen met de brandende stokken te maken,..heb een hele spirituele foto gemaakt,...waar licht van vuur paars wordt...prachtig om te zien,zo..heb nog wat verleden verwijderd om vanavond dit nogmaals te gaan vastleggen., ben dus ook met me innerlijke reis goed bezig.......GOTVER,..stroomstoring alhier,.alles klapte  plots uit,..dank REISBLOG,software om iedere minuut  een backup in te lassen..Lanta eindigd zoals het begon, soms geen power,..kom hier vandaan met veel POWER!!! Verder met me verhaal.....Niet dat het vuur ongevaarlijk is,  een goser het toonde me zijn mobiel foto's, waarop brandwonden van eerdere acties te zien waren.....een TIP met geld  deed ook hier wonderen... Lanta ik ga je missen,..ff een korte tussenstop op Krabi van 6 dagen alvorens me laatste eiland Koh Sumai te gaan zien,...dit eiland werd door kenissen aangeraden,....ze waren er namelijk getrouwd...GOUD!!!

1. Ron Bakker:
    19 februari 2014
    Je zult de rest maar moeten bewaren in je eigen geheugen. Dan heb je nog wat te vertellen wanneer je weer terug in nederland bent. Mooie verhalen allemaal Dre... Ik vind het heel leuk om het allemaal te lezen. Thx
  2. Sandra:
    19 februari 2014
    Leest weer heerlijk weg ! :-) Geniet gewoon met je mee...
  3. Cor de Wit:
    19 februari 2014
    Weer genieten van je verhaal , maar je schrijft dat er geen geheugen meer is op je camera ? maar kun je daar niet ergens een groter geheugenkaartje kopen ? Dit schrijft een echte digibeet dus klets ik onzin !

groetjes, Cor
  4. Els:
    19 februari 2014
    Heerlijk allemaal. Mijn eigen herinneringen leven ook weer helemaal op. Verlang weer naar de onderwaterwereld. Geniet lekker verder. Iedereen geniet een beetje met je mee.
  5. Richard:
    19 februari 2014
    Sla op die energie, goed voor je innerlijke. Niet genoeg geheugen, maak je geen zorgen. Al je herinneringen van deze reis zal je nooit vergeten. Blijf genieten.
  6. Harry:
    19 februari 2014
    He Dre gaat geweldig zo man leuke verhalen en mooie indrukken. Jij weg en Flip vrijdag naar Costa Rica. Ach wat ben ik blij voor jullie dat jullie dit meemaken. Ik blijf wel hier om een beetje op de boel te letten.