HELP! onderduikadres gezocht.

9 februari 2014 - Phi Phi-eilanden, Thailand

Hallo reisblogvrienden en familie, Het Phuket avontuur zit erop, morgen vertrek ik met de boot voor een nieuwe uitdaging namelijk 10 dagen Koh Lanta, ligt plm 3 uur varen hier vandaan, niet met speedboot,...pff maar met een Ferry...daar begint namelijk ook me nieuwe reisverhaal, gisteren heb ik de veel besproken Phi Phi eilanden bezocht en een klein Eilandje Kai  genaamd. De pier van vertrek ligt hier niet ver vandaan , plm 15 minuten rijden, daar werd het toeristenvlees keurig in groepen verdeeld, er werd van te voren, live keurig verslag gedaan wat je zoal tegen kan komen, vooral ook onder water en de verwondingen die je daarbij kan oplopen, er werden grote platen getoond met opgezwollen, bebloede voeten,  het gedeelde waar we gingen snorkelen bevat namelijk veel zeeegels en scherpe koralen, oppassen geblazen dus. We gingen aan boord met een Brutus als kapitein, een alleraardigste Homofiel als reisbegeleider leek, If your are Happy, I be Happy, vertelde die vaak met een hoog stemmetje.....Wel de gashendel ging open, opnieuw 750 P.K ter beschikking, echter was het bootje een stuk kleiner dan naar de Similan Eilanden ,ik telde plm 25 mensen aan boord, ..t.o.v. 80 richting Similan, nou ze weten wat ze doen, maar je moet je goed vast houden, fotograveren en filmen kon gewoonweg niet, vanwege de klappen die we opliepen,,,kwam regelmatig  vele centimeters los  van me bankje, werd daarbij ook van links naar rechts geslingerd, dus voor je eigen veiligheid houdt je rekening met afstand houden tussen railing en rand van de boot, je zou er zomaar keihard tegen aangekletterd  kunnen worden, van de week had een meisje nog haar sleutelbeen gebroken hoorde ik, zelfs iemand op F.B. sprak over een gebroken rug...pffff, De gashendel ging terug, we waren gearriveed op Phi Phi, de boot moest zich een plekje zien te wurmen tussen de al vele boten die eral lagen, we konden namelijk 15 minuten een strandje op, de HOMO stelde als regel in,,kom je te laat terug ..1 minuut, betekend dat je me 1x moet zoenen, bij 2 minuten 2x..er werd wat om gelachen,maar later werd dit werkelijkheid!!! ....wel ik bleef aan boord, zag het nut hierzo niet zo van in, dit strand bezoekje...nee ik was alvast me snorkeluitrusting in orde aan het maken, waaronder me camera, die moest ik inpakken in een speciale waterdichte zak zeg maar, ..nog wel een foto van me laten schieten, met dank aan de Japanners, de foto is bijgevoegd want de baai zag er mooi uit, de hoge rotsformaties, die prachtig begroeit waren, ik wachtte af ,op vertrek,,,de HOMO, wijzigde het schema, het was namelijk te druk bij de snorkelplek, we gingen eerst  op naar Apeneiland, daar mocht je de beesten voeren met pinda's en kreeg je daar plm 20 minuten de tijd voor, ook hier koos ik ervoor aan boord te blijven en niet de kluit te volgen zeg maar, foto's vanaf de boot genomen,..eindelijk maakten we weer met een pestgang vaart naar de snorkelplek.Liet me het water in zakken, het water was niet zo helder, laten we zeggen zicht plm 10-15 meter....op Similan is dat ruim 50-70 meter en op ondiepe plekken daar GLASHELDER, ...natuurlijk mag ik niet vergelijken maar deed het toch, sowieso beter als Surin beach, ik zag veel vis,ook bekende soorten, alleen de maten hier waren vele malen kleiner, wel mooie koralen, weer andere soorten en ook de zwarte ZEEEGELS,...jeetje de naalden zijn plm 30 cm lang en vaak liggen er velen op een kluitje,  een flink vlijmscherp spijkerbedje dus,..oppasen geblazen, kijk ik draag rubberen schoenen  en flippers, lekker dik, ..maar velen gingen met blote voeten te water, omdat ze de huur van Flippers zeker te duur vonden,..erg link en hachelijk, Heb wat lopen schutteren met me spiegelreflex, de knoppen moet je bedienen, door uitsparen in de zak zeg maar, ook het schermpje is minder goed verlicht, je moet je camera op je duimpje kennen om goede beelden te kunnen schieten,nog wat werk aan de winkel dus, wel had voor me mobiel ook zo'n zakje aangeschaft om beelden te kunnen laten zien, wel dat ging me wat beter af, zeker op de Kai snorkelspot, had vanmorgen een film geupload, maar kreeg error;s,,me F.B. vrienden hebben de film wel, dus lieve collega's vraag hun..als je beelden wilt zien,..zoals je weet is niet iedereen me F.B. vriend, maar gun jullie graag dit filmpje , om een indrukje te krijgen, het leuke ik ging in de achtervolging toen ik een stel gepen zag.......Wel ik kwam te laat aan boord en was de lul met zoenen richting Homo, we voeren naar de lunch plek, ook hier een foto van het aantal boten en massatoerisme..na de lunch vertrokken we naar Kai,..een klein eilandje, mooi wit zand..en de Homo zei al, het is er bloedheet, en dat was het ook, maar lekker lange tijd kunnen snorkelen, .Me spiegelreflex schoot in de zelfontspannerstand,..pff en wist niet zo snel deze eraf te krijgen, dus de vis was al weg voordat me sluiter het werk deed, ben zelfs aan land gegaan, de camera uitpakken deed ik niet..i.v.m. vocht, erg oppassen geblazen, wat  gefilmd  met mobiel,, die was ondertussen leeg qua accu,..daarna op naar de boot, camera uitgepakt aldaar en het eilandje verkend met de spiegelreflex,..zonder zelfontspanner en  uitgezet,.. ook mooi daar!afgezien van de vele parasollen en mensen hahaha...terug naar de boot en Phuket,  er werd weer flink wat afgezoend met de homoboy,.......bijna  in veilige haven aangekomen ging HOMO plots met de pet rond...uhhhhm,...please TIP for the crew....me buurman pakte een briefje van 20 Baht, wilde dit hem geven, maar meneer ging klagen en wees naar andere  briefjes in zijn portemonai en zei More,More please, wel toen   had ik  het gehad...was die vent zat,..Toen kwam ie bij mij,.....Ik legde hem duidelijk uit met een bloedserieuse kop,..MENSEN DIE AAN MIJ GELD VRAGEN KRIJGEN NIKS, DEGENE DIE JUIST NIETS VRAGEN KRIJGEN ,...dat vondt ie minder leuk en begon op me billen te slaan, een soort spanking zeg maar,..wel hier was ik natuurlijk  helemaal niet van gediend en draaide me hoofd weg,..later op de wal was ie nog aan het klagen tegen me,..If Your are Happy ..I am Happy....maar dat was ik niet, en hij dus ook niet, vondt deze trip veel te veel gejacht, teveel toerismevlees op pad, de boot veel te onstuimig, en zeker de laatste acties van de homo, was de druppel, had zin in me thuis, Hostel Ai Phuket , op weg naar een douche, ik had me lesje geleerd en gaat dat straks op koh Lanta heel anders aanpakken  en kom niet meer in de massa terrecht en zoek dus daar een goed ONDERDUIK adres., je begrijpt wat ik bedoel. Nu twaalf uur later, ook na een goede nachtrust...dus op het moment dat ik dit schrijf, voel ik nog steeds dat bootgewaggel.... kan je nagaan,...pppfffff.  Zo zie je niet alles is koek en ei,,..maar zo is het leven toch!  Liefs Andre'.

1. Sandra:
    9 februari 2014
    Heerlijk geschreven weer !
  2. Sylvia Surie:
    9 februari 2014
    Alvast een prettige reis naar je vlg bestemming...
  3. Richard:
    9 februari 2014
    Goeie zet van je om die homo niets te geven. Goeie reis naar je volgende bestemming.
  4. Cor de Wit:
    10 februari 2014
    Dat was me wel weer een belevenis met zo,n bedelende Homo . Ja maar je kiunt dit verwachten als je in zo'n stukje massa toerisme verzeild raakt .Maar geniet van de volgende 10 dagen .
    groetjes Cor
  5. Cora:
    11 februari 2014
    Hihi, die Dree, zoenend met een homo, wie had dat gedacht. Raar figuur wel, ik zou ook niks gegeven hebben, groot gelijk!