Lopen over water.... Surinbeach

27 januari 2014 - Phuket, Thailand

Wat een geweldige dag vandaag beleeft, deze staat wel een tijd in me koppie gegrift.Ik werd  vanmorgen afgehaald door me chauffeur, die stipt op tijd is om weer eens een ander strand te bezoeken, deze keer een stuk Noordelijker, Patong Beach is de drukste van allemaal maar die mijdt ik als de pest dus het werd Surin beach, Wel liefde op het eerste gezicht bestaat en dat was hier het geval.Dit was ook het eerste strand met zoetwaterdouches, heerlijk die zoute hap van je lichaam te kunnen spoelen, wat was er nu nog meer speciaal aan deze baai, wel het water was helderder dan dat ik tot nu toe had meegemaakt, je kijkt  zomaar 10 meter diep. Zwom ik dan daarvoor zover de zee in , als ik over 10 meter praat, nee ik liep NIET in maar OVER WATER. Er is namelijk een drijvende pier aangelegd, bestaande uit grote holle plastic legoblokken zeg maar, en dat ding schat ik bijna 100 m lang. Hier en daar zijn er zitplekjes, en duikblokken gecreerd, en nog mooier helemaal aan het einde, een zwembadtrap zeg maar. Dus ik met me snorkeluitrusting tot aan het einde van de drijvende pier gewandeld en daar me spullen aangedaan, camera aan en gaan, Voelde me een beetje Jagues Cousteau, sorry voor de spelfout,..de pier ligt met dikke kettingen aan de bodem verankerd, de kettingen en de onderkant van deze plastic pier zijn begroeid met algen, koraaltjes, en daar knabbelen de vissen, heb hele scholen gezien met wel 10 duizenden tegelijk, die als zo'n zwerm heen en weer schieten bij gevaar. Ook aparte vissen gezien, soort  geep, en  nog veel meer waar ik de namen niet van ken.

De totale breedte van de baai schat ik op 4 km en is t.o.v. eerdere stranden een stuk rustiger, vast omdat het iets verder van de stad ligt Verder groeien hier meer palmbomen dan elders dus voelt en ziet alles er nog tropischer uit. Goede horeca er is heerlijk vers fruit te koop, sate, en maiskolven, je kan een massage nemen, jetskieen,parasailing,bananenboot en nog meer waterpret.Kortom dit strand heeft me hartje te pakken, mede door de pier en de zoetwaterdouches,

. s'Avonds doe ik hier me boodschappen, weet een lokaal supermarktje te vinden waar de prijzen okee zijn .t.o.v het strandgebeuren zeg maar,dus koop kleine flesjes water in, die gaan in het Hostel de vriezer in, deze flesjes water dienen deels als koelelement voor de blikjes fris die ik meeneem, zo heb ik de hele dag koud drinken , incl koud water en dat bij 30 graden en  een prikkie.De prijzen zijn al laag hier, net b.v. uit eten,geweest, soep,pudding,sate,drinken,..2.20 Euro,...me 8 flesjes water en 6 blikjes fris, koste me 2,40 Euro,..niet te geloven wat een heerlijke bijkomstigheid allemaal, 1 keer raden waar ik morgen naar toe gaat,...ik hoop wat foto's te kunnen uploaden van onderwater beelden, maar geef geen garantie dat het lukt, verder laat ik het strand, de pier, en wat vis van bovenaf zien.

Wat bevoorrecht ben ik dit mee te maken, je gaat bijna vanzelf hierdoor beter in je bruine velletje zitten, voel warmte van binnen, maar ook van buiten.

Lieve groeten Andre.

1. Flip:
    geweldig Dree. mooie foto's
  2. Harry:
    27 januari 2014
    Klasse foto's Dre. wat een mooie belevenis lekker doorgaan zo
  3. Inge:
    27 januari 2014
    Wat een geluksvogel ben jij dat je deze reis mag maken André! Ik geniet van je verhalen, ga zo door.
  4. Richard:
    27 januari 2014
    Mooie foto's, ben benieuwd naar de volgende onderwater foto's. Geniet ze.
  5. Dirkje:
    28 januari 2014
    gelukkig dat er nog zoveel moois is in deze wereld.
  6. Cor de Wit:
    28 januari 2014
    We blijven met je mee genieten Andre .Genoten van de mooie vissenfoto's .Heb ook genoten van mijn nieuwe blauwe regenbogen in mijn opnieuw ingerichte bak.
    groetjes, Cor
  7. Andre:
    28 januari 2014
    Die komen eraan Richard,..ontdekte vandaag dat ik niet in de goede modus fotograveerde,..wordt allicht, beter en beter :-)
  8. Andre:
    28 januari 2014
    Haha die Cor. Oude liefde roest niet...heb je Lacustrus zwemmen,..als ik terug ben wil ik je nieuwe onderwatertuin , graag zien,..groetjes aam Riet.
  9. Carla:
    Hoi Andre,
    Mijn reis zit er al weer op. Het is leuk om jou reisverslagen te lezen, dat is ook een beetje vakantie gevoel voor me. Je foto's zijn prachtig. Geniet nog van je reis en ik lees je verslagen met veel plezier in de kou hier. Gr Carla
  10. Andre:
    29 januari 2014
    Hoi Carla, Jeetje wat vliegt de tijd, ik hoop dat jullie genoten hebben van jullie cruise , ik hoor de verhalen tzt, groeten van n warm Thailand
  11. Andre:
    29 januari 2014
    Oja, Carla dat vergat ik nog ff te zeggen, volgens de Thaien, is het koud voor de tijd van het jaar.........nou prima voor mij , de ene kou is de andere niet.
  12. Cora:
    29 januari 2014
    Wauw Andre, wat is dat genieten zeg! Zon, zee, strand, visjes, rust en lekkernijen. Het klinkt allemaal geweldig en ziet er ook zo uit!
  13. Andre:
    30 januari 2014
    Haha Coda, zo klinkt het,.maar zo is het ook!
  14. Debby:
    4 februari 2014
    Leuk en mooi! Je laat ons zo wel mee genieten zeg!