Opnieuw genaaid !

30 januari 2014 - Phuket, Thailand

Hallo, beste allemaal, ja de titel doet al iets vermoeden, maar het zit anders in elkaar dan je zou denken. Het is een warm land, dus met slippers lopen is prettig, zeker omdat je vaak je schoeisel bij binnenkomst  moet uittrekken, i.v.m. hygiene, dus ook een luchtige broek is welkom, i.p.v. een spijkerbroek,Wel iedereen loopt in zo'n drollenvanger dus had er zelf ook 1 aangeschaft en lekker luchtig zo'n broek. Wel een geheimpje, ik draag geen slip onder deze broek,dus, gewoon met me blote tokus erin, dat is lekker luchtig. Nu zat ik van de week in een park op een bankje dicht bij een kruispunt, niet wetende dat mijn kruis een punt van discussie had kunnen worden.Wat was het geval, had van de week al een klein knakje gehoord en een scheurend geluidje, Had zeker minstens een uur niets vermoedend op dat bankje gezeten, zat het verkeer, de mensen te bekijken, niet wetende dat ik bekeken werd, want bij thuiskomst  in het hostel ontdekte ik me toch een jaap van een scheur bij mijn kruis, een wonder dat het hele zaakje niet naar buiten bungelde, ik schaamde me rot. HAHAHA, , maar had nog maar 1 broek  over om aan te trekken..........Daar  ik veel te veel bagage bij me had en wat spullen om op te sturen naar Nederland, o.a. een schilderij in een koker ,.  heb zelf een doos in elkaar geknutseld, waar ik al mijn broeken  als opvulling en al me vuile was  had toegevoegd, om de inhoud te beschermen en de doos daardoor body te geven zeg maar, overtollige ballast lozen, scheelt veel vliegtax..,Aan het stevige karton was ik bij (toeval) aangekomen, want ik hoorde later dat het postkantoor niet zulke dozen en maten had. De chinezen vieren 31 januari Nieuw Jaar, dus ik mag het nog een keertje overdoen hier, en bij een winkel lagen  stapels platgemaakte  dozen, dat kwam ff mooi uit, ik greep me kans en pakte een mooie uit de stapel, binnen verkochten ze van alles, wierrook, vuurwerk,geluksbriefjes,nepgeld,lampioentjes,kinderspeelgoed en allerlei prullaria,(zie foto) om het oud en nieuw te vieren en het was me er  druk, vandaar de vele dozen buiten, eerst me gescoorde doos naar het hostel weggebracht, nog wat tape onderweg gekocht en ik terug naar die chinees want wilde wierrook groots inkopen, Daar was  ondertussen de stapel dozen flink gekrompen want die werden  opgehaald ( zie foto), had ik ff mazzel gehad. Er zijn veel chinezen in Phuket en zie veel invloeden, tenslotte is het ook een buurland van Thailand , heb net een tempel bezocht, nou,nou,nou die kunnen er ook wat van, wat een prachtige poppenkast (Zie foto's) noem ik het maar, prachtige beelden en architectuur, ook hier schoenen uit, bij binnenkomst, al zijn de tempels niet zo massaal groot als van de Bhoedisten ze zijn zeker indrukwekkend.

Bij thuiskomst van een stranddag , ben ik gauw 5 pandjes verderop gelopen met me kapotte drollervanger, want daar zit n.l. een naaiaterlier, waar ze dagelijks werken, liep naar binnen, de juiste kleur garen zat op de machine en ze was druk bezig, terwijl een andere man ff een hapje zat te eten,.Ik legde het probleem uit met handgebaren, liet de scheur zien en gebaarde dat het garen de goede kleur had, wel ze begon er direct aan, binnen 5 minuten gepiept en heb nu een verstevigd kruis gekregen, het naaiklusje. koste 40 cent, ( zie foto)..ja dat kan toch niet waar zijn, betaalde een euro, bedankte haar en liep weg met een brede glimlach van een glimlachende vrouw..Goddank weer in het bezit van 2 broeken,...en nog wat zwembroeken.

1. Cora:
    30 januari 2014
    Whahaha een mooi verhaal weer, Dree! Eind goed, al goed; jij blij met jet nieuwe kruis en de dame met het verdiende geld. En wat een aparte smaak hebben die chinezen toch, he? Ik vind het persoonlijk erg kunstig, maar ook erg onrustig, al die kleuren en beelden.
  2. Harry:
    30 januari 2014
    Zit je sleepzak tenminste weer ingepakt.
  3. Yolanda:
    30 januari 2014
    Ik heb genoten van je reisverhalen tot nu toe.Zo maak je nog eens veel mee.Geniet verder van je reis.Mijn vakantie zit er bijna op,alleen mis je nu de balletjes op het lab als ik terug ben.
    Maar het is zeker de moeite waard met zo'n reis als waar jij nu mee bezig bent.
  4. Sylvia Surie:
    30 januari 2014
    zie je dozen wel verschijnen
  5. Cor de Wit:
    30 januari 2014
    Weer een prachtig verhaal Andre en volgens mij heb je nu voor een euro een erekruis . ( Toch dat schilderij gekocht ? )

gr. Cor
  6. Andre:
    30 januari 2014
    Harry,die sleepzak, zou geheim blijven, alles heeft te maken met de zwaartekracht van de aarde en Cor benoemd het juist,..een erekruis, Jan me daar in vinden..
  7. Andre:
    30 januari 2014
    Hou Yolanda,..ik hoop dat jij ook n fijne vakantie hebt gehad,met veel sneeuw en mooi weer en zekers je..ook nu voor het éérst alleen ging, ik hoor je verhalen op het lab,..en als ik terug kom,.......
  8. Andre:
    30 januari 2014
    Toch dat schilderij gekocht Cor, plaats wel n foto tzt groet André.
  9. Viola van Veen:
    30 januari 2014
    Mooi verhaal, zeker aan de eettafel met een stel pubers hahaha! De lol werd nog groter toen ik de foto's van de bananenboot liet zien, ik begreep er niets van ( :-) ben blond )! Bij de ene foto leek het net of die boot in een soort kuip voer en bij de andere zag je het zeil aan de boot vastzitten :-)))) tja, best een vraagstuk hahaha! Nee, mam hij maakt de foto vanuit eigen boot!! T'his maar hoe je kijkt, een soort van optisch bedrog.
  10. Richard:
    30 januari 2014
    Ja dree, nu wordt jij eens bekeken ipv dat jij naar hun kijkt.
    Maar toch weer een geweldig verhaal, hier zal nog lang over worden gesproken.
  11. Linda:
    Super Andre,
    Leuk je zo te volgen, gelukt at last!!
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's.. Geniet ervan!
  12. Ron Bakker:
    31 januari 2014
    Hoop dat niemand een foto, of erger nog, een filmpje heeft gemaakt toen jij op het bankje zat. Anders krijgen wij het nog te zien op youtube :-)
  13. Eleonora:
    31 januari 2014
    Wat een verhaal weer...ooh..oohh wat maak je toch geweldige dingen mee en grappige ha ha.. met die scheur nou zien die mensen ook eens europese "maten"ha..ha zijn ze daar niet gewend ,je weet wat ze zeggn van die aziatische mannen!!!
    Geniet en veel plezier, ik kijk alweer naar t volgende avontuur uit! groetjes eleonora.
  14. Hanny van Dijk:
    1 februari 2014
    Hoe uitgeruster jij wordt, hoe intiemer je verhalen.
    Maar wel mooie verhalen. Ik heb thuis ook een naaimachine, dus als je problemen hebt, je geeft het maar.
  15. Ellen:
    2 februari 2014
    Wat een leuk verslag weer!! Om die broek hebben we hier heel hard gelachen.
    Haha..wat maak jij toch allemaal mee. Zo te lezen geniet je enorm.
  16. Debby:
    4 februari 2014
    Wil alleen nog graag weten hoe je dat hebt opgelost toen je die broek uit moest doen om te laten repareren...je had er niets onder? Ik zie je al staan in 't hoekje van de winkel wachtend op je broek en verlangend naar je lange witte labjas!! :)
  17. Andre:
    5 februari 2014
    Haha,..jij hebt iets téveel fantasie,.er stond duidelijk...toen ik terug kwam. In t Hostel.......