Tot ongekende Hoogte geklommen

15 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Had van een lieve dame van rond de 70 in het vliegtuig een goede tip gekregen,waar mijn souveniers te scoren, ze wist n groothandel, ff de rivier over en dan ben je er.Adres had ze gemaild,op de kamer met n stel gezellige Brabanders, smorgens nog ff google maps gecheckt wáár het was,..ik op weg lopend deze keer, maar na uren zoeken en vragen niet gevonden, okee plan bijstellen dus, museum in over parasitologie en pathologie, met heuse echte lijken, stond beschreven,gruwelijke moordzaken e.d. kortom flink luguber, bleek pas laat in de middag open te gaan,plan weer bijgesteld, stukje de rivier afgezakt op zoek naar n hele oude tempel,...gevonden, je kan daar 1 van de torens in klimmen via een trap met meer als 330 treden om zodoende n mooi uitzicht van een deel van de staf te zien te krijgen, de eerste paar treden, waren okee, niet overdreven stijl,..stond nu op het éérste level,..máár je wilt zo hoog als je kunt,...nou degene die me kennen weten van mijn hoogtevrees af,..die laatste trap omhoog, was enorm stijl en zo eng...ik dacht André, blijf naar de treden kijken, niet omhoog of omlaag, en dan step by step,..niet iedere trede is even groot, dus onregelmatig,..me stevig vasthoudende aan een dik touw,..pff i made it,...prachtige plek, uitkijk over de rivier de stad, een stukje skyline, mooie foto's gemaakt,..maar alles wat naar boven gaat moet ook weer naar beneden,,,,GATVER.,ik moest moed verzamelen alsof je op een klif stond, hoe stap je die diepte in met hoogtevrees...pffff, ik besloot eerst te gaan zitten en vooral NIET, naar beneden te kijken, schuivelde voorzichtig naar de afgerond,.me hand had het dikke touw bereikt,..nu voorzichtig af tasten, met 1 voetje naar de eerste trede,..hebbes,..in n slakkentempo afgedaald,mijn blik nergens op gericht dan de trede bij mijn gezicht, dus op de tast naar beneden, ga je daar onderuit...pff stond weer op level 1... Wat wierrook gebrand en de inhoud van de tempel bezocht, prachtig, met het bootje naar de overkant gehopt en lopend terug richting hostel, me baken is een grasveld wat ik moet oversteken tegenover het koninglijke paleis ter grote van 6x het Malieveld in Den Haag,..aan het eind werd ik beloond....probeer al een hele tijd de oranje Monniken te fotograven, maar prikte stééds maar niet naar me zin...nu als n paparazzi, stééds dichterbij gekomen, daar zaten er twee op n bankje......en ik maakte me SHOT......weet nu al een toppertje, was door hun allang opgemerkt!,..bedankte ze vriendelijk op een afstand, en de kale oude man groete mij vriendelijk terug,..kreeg n koudegolf door me heen,..maakte tenslotte contact met n monnink...wat die kou inhoud zoek ik later nog wel eens op,..zo na 15 km gelopen te hebben vandaag, liet ik mijn moeie voeten Lekker een half uur masseren, deze keer had ik een vakman, hij kneede ,masseerde de moeheid compleetvweg uit me voeten, gebruikte heerlijk ruikende olie,..als bonus deed ie ook me nek rug en schouders,..ik was herboren,...op zoek...naar wat eten we vandaag..halal kip ket groente in een wrap,..heerlijk,..daarna me dagelijkse vruchtenmixshake,..voldaan terug geslenterd