In Hogere Sferen

19 januari 2014 - Phuket, Thailand

Zo Bangkok verlaten, die lieten je ook niet makkelijk gaan vanwege alle wegblokkades, ze hebben hele muren gebouwd van zandzakken, olievaten met daarop autobanden, dus nog even afzien wat betreft de verkeerchaos. Werd.opgehaald door een minivan, die aardig zat ageladen,...hier is het simpel, hoe meer mensen er in n tonnetje passen, des de lager de prijs, gisteren zag ik een pickup, voorzien van zitbankjes, nou nou nou, ik schat 25 man erin,maar ook aan de zijkant, achterkant hangende,bovenop het hekwerk, nog nodige dozen,koffers,zakken,etc, de auto had het zwaar en helde achterover door de overbelasting,...zag er niet uit....
Ja kilos, dáár draait het om in de vliegtax, had overgewicht bij me,..ook veel te veel meegenomen lullo, dus moest bijbetalen,..ach t is niet anders,.was wel zo slim geweest me trollie flink te belasten,..daar mag maar 7 kg in van Thai air, nou ik zit aan het dubbele, ,maar die wordt niet gewogen, dus zo pak ik n deel weer terug.
Ingecheckt, 2 uurtjes later boarding, zat in het midden van een rij van drie en naast me, EN DAT VONDT IK EEN PARTIJ GAAF,een heuse echte oranje MONNIK! Ik wilde me trollie kwijt in de bagagelocker boven mijn hoofd, echter er lag een gevlochten korf, met een rare tuit in de weg, het geheel omwikkeld met een oranje doek, zijn trollie dus zonder wielen,cijferslot,..nee puur eenfout.Ik nam plaats en voelde zijn energie, met monniken mag je vlgs mij geen contact maken en zeker niet aanraken.De man heftig kauwend op zoete snoepjes, zeker om de oren te klaren ivm toenemende druk. Hij was ietwat hyper, niet ontspannen, had het gevoel dat dit zijn eerste vlucht was, want het raam waar hij bij zat, leek wel een televisie scherm, met n spannende film, liefst zou hij met zijn neus er tegenaan zitten , ik bemerkte dat hij er niks van wilde missen Ja mijn hand zat vlak naast hem en stiekum, voelde ik met twee vingers aan de stof van zijn gewaad, ..kon het niet laten, even later kwamen de stewardessen langs voor de drank verkoop. Ach waarom zou ik hem geen drankje aanbieden, ze worden tenslotte onderhouden door buitenstaanders, hem vragen deed ik niet, dus vroeg aan de stewardes of zij het wilde vragen en ik zou betalen,..de boodschap kwam over, ze ging later een flesje water halen, wat via mijn handen, in de zijne terrecht kwam.Alweer die blik naar buiten door het raam, ja en toen zag ik n fotokans....pffff, Had mezelf 3 x beloofd André doe het niet jongen uit respect voor die man,.....kon het niet laten, zeker niet toen beide oren verlicht werden door de zon en bloedrood toonde. Ik maakte me foto, was èrg in me nopjes, hem op de plaat vastgelegd, hij had het niet gemerkt en het mooiste ,meneer bleef zo anoniem...............kijk naar de foto,..ik proef spirituele sferen, ...hogere sferen....wat is fotografie toch een heerlijke hobby en doorgeefluik.......liefs André.

1. Andre:
    19 januari 2014
    Oeps gaat iets mis, deze foto brachten me ook wel in hogere sferen maar behoren bij het reisverslag gevangen in een net! LET DUS OP, GEEF DE FOTOMAP EN REISVERHAAL DEZELFDE TITEL...komt warrig over nu ..sorry.
  2. Dirkje:
    19 januari 2014
    hoe minder je bij je hebt, hoe minder balast andre. letterlijk en figuurlijk. toch niet te diep voor je he?
  3. Andre:
    19 januari 2014
    Nee hoor Dirk,.lijkt n beetje op n ballonvaart, ballast overboord, dan stijg je nog verder op haha, gaat juist prima met me.liefs André.
  4. Sylvia Surie:
    19 januari 2014
    Wat heb je t weer leuk geschreven An...zeker een belevenis om naast een echte monnik te mogen zitten...echt gaaf ;)
  5. Ron Bakker:
    19 januari 2014
    Jij heb een mooi verhaal geschreven over die Monnik. Jij moet een boek met mooie plaatjes maken met verhaaltjes erbij. Kan je goed!
    Wat jou bagage betreft, toen ik en collega's teveel hadden, maakten wij een pakketje en stuurde wij het per post naar huis. Scheelt heel veel geld en gesjouw. Is maar een idee ;-)
    Wij kijken weer uit naar je volgende aflevering op "meemetdree" :-)
  6. Andre:
    19 januari 2014
    Ja goede tip Ron, bedankt,..ga wat kilos lozen...denk ik, ik weet wat het kost..nou op de airport méér..dan opsturen. THX.
  7. Debby:
    19 januari 2014
    Goed idee van Ron Bakker, die Starbucksmok is veel te zwaar in je koffer, stuur hem vast naar me op! :)
    Vond het weer een mooi verhaal om te lezen, ik zag t zo voor me dat handje die aan de stof van hem voelde, straks moet je het weer met al die witte labjassen van ons om je heen doen dus geniet nog maar ff! XX
  8. Richard:
    19 januari 2014
    Jammer van die paar kilootjes meer, kan gebeuren. Aan het eind van je reis heb je bakken vol met bagage, "geestelijke" bagage en dat is onbetaalbaar.