Wat is gewoon?

15 februari 2014 - Koh Lanta, Thailand

Wat is gewoon als je  op 15 febr 2014 heerlijk op een rustig strand vertoefd bij dik 35 graden en nauwelijks een wolkje te bekennen is, gezinnetjes met kinderen, zandkastelen zien bouwen in de branding, vervolgens terug blikt  hoe het met mijn kinderen verging in deze tijden, kijk ze toch eens genieten, en uit hun dak gaan als ze een visje zien zwemmen, zoveel gewone mooie indrukken opgedaan  vandaag en als toetje een prachtige zonsondergang mee te maken, waarin alles klopt, net als gisteren, al is geen zonsondergang hetzelfde hier!. de zon als een ping pong bal op de horizon zien liggen is uniek besef ik..... wat ben ik toch bevoorrecht dit mee te  mogen maken, en als je dat beseft dat dit niet gewoon is, geniet je dubbel op, ook deze gewone dag  sla ik op in me geheugenkaart.  zoals Ook de volgende gebeurtenis,..voor Thaise kids een gewone dag, lekker dollen met een stuk of zes aan de  waterkant, wij gooien in deze tijd van het jaar sneeuwballen naar elkaar, wel.... ..sneeuw kennen ze niet, wel zandballen,..heftig graaien naar zand, balletje kneden en keilen,....toch zie je een behoudenheid in het gooien, geen van allen wil elkaar kwetsen en pijn doen, alles gaat in een goede harmonie,.en afspoelen als je geraakt bent....ik was zelf volop aan het genieten van dit simpele spelletje, een wat dik knulletje met een oranje shirt trok me aandacht,....en waarom,..nummerologisch, hij droeg de nederlandse trots oranje kleur en droeg nummer 3 op de rug., mijn nummer........plots kwam een spontaan gevoel in me opzetten,.., wat hebben die gasten een lol...en met weinig kan  ik vast hun dag nog meer verblijden met een ijsje, dus ik schoot van me ligbedje af en liep naar de waterkant en riep Icecream, Icecream, wuifend hun uit het water te komen.., ze volgden mij richting de strandtent,..waar ze lekker zelfstandig een ijsje mochten kiezen,...dan zie je die verlegen bekkies,..wat een vreemde man, dat ie  plots  aanbied ijs  te pakken ,...zal ik het duurste nemen, het lekkerste, las ik uit hun gezichten haha Taise kids zijn bescheiden....,  ze keken me aan, de verkoopster begon ook te glimlachen en snapte mijn actie..hahah..het maakte mijn dag meer als goed, dit kleine gebaar naar de lokale Thaise kids,....op een kluitje  genoten ze van hun ijsje,... en een  half uurtje later waren ze weer zo fijn aan het spelen in de zee ...legde ook dit moment vast, ze herkende me een gingen vriendelijk zwaaien en lachen.......prachtig,.......het ijs was gebroken...........gewoon een gebaar meer niet........kortom DrEe geniet!!!

1. Sandra:
    DrEe of DrIe ??? :-)
  2. Cor de Wit:
    15 februari 2014
    Wat ben je toch een toffe goser ,een echte Hagenees met een goeden hart. By the way was het vorige verhaal speciaal voor mij of had je mijn vorige reacties niet gelezen ?
  3. Richard:
    15 februari 2014
    Dree, niet iedereen ziet het , maar je hebt je hart op de goede plaats zitten. Wat een voldoening geeft zo'n klein gebaar.
    Blijf genieten van deze mooie momenten.
  4. Debby:
    Superleuk en lief!
  5. Andre:
    15 februari 2014
    Ik had je gelezen Cor,...je maakte je n beetje zorgen dat ik heen toetsenbord had,....vandaar ik dit even wilde melden.
  6. Frans:
    16 februari 2014
    Hoi Dre, toch geweldig. Lekker doen wat je hart je ingeeft. Helemaal. Top, man!
  7. Dirkje:
    16 februari 2014
    geven is zoveel leuker dan ontvangen, kunnen de kinderen hier nog veel van leren. goed bezig hoor.
  8. Hanny van Dijk:
    16 februari 2014
    Ik vind het een mooi gebaar van je. En een kinderhand is gauw gevuld.
  9. Debby:
    16 februari 2014
    Wij willen ook graag een ijsje van je als je terug bent! XX
  10. Eleonora:
    16 februari 2014
    War lief van je ! en zoveel waard voor die kids ,en voor jou ..Wie goed doet... ?
  11. Debby:
    16 februari 2014
    Goed ontmoet! hè El? Leuk zo ook wat van jou te lezen!
    Xus voor El
  12. Andre:
    17 februari 2014
    Eleonora,..ik hoop dat je óóit n goede vent ontmoet, met het hart opnde goede plek en die het goed met je voorheeft en van je houdt dat help je véél makkelijkerom hét verleden een goed plekkie te geven.............mij is het namelijk overkomen.....Sandra is haar naam., ik gun het jouw ook! X
  13. Cora:
    17 februari 2014
    Je ontroert me...............wat heerlijk als je zo blij kunt zijn met iets wat zo gewoon lijkt, maar het wel beschouwd niet is!!