Phuket Town, Ai phuket Hostel,..PLUS!! n goede deal.

19 januari 2014 - Phuket, Thailand

Gisteren kwam ik hier aan, me kamer was volgeboekt door een grote groep Thaise lui, So I upgrade your room sir, just for one night. Nou laat ie lekker zijn een tweepersoonsbed helemaal voor je zelf,televisie,regelbare Airco, kortom had een heerlijke nachtrust genoten in een luxe kamer.

Toen ik aankwam op het vliegveld en een taxi nam, die hier beheerst wordt door taximaffia, (dat wist ik van te voren), je kan geen kant uit, de prijs staat vast en is het dubbele van in die van Bangkok, er is zelfs geen meter aan boord, ach het zij zo, en reed  weg, ik zag bomen,bossen, ik zag Groen, niet van ellende nee, blij na 10 dagen beton en snelwegen, weer eens kennis te maken met de natuur, heerlijk gevoel gaf me dat, de chauffeur praatte heel gebrekkig Engels, maar wist duidelijk te maken, dat de plek waar we reden gedeeltelijk door de Tsounami , door de aardbeving op Sumatra, al weer 10 jaar geleden hier gedeeltelijk had huisgehouden.To many people died,..he said, en werd stil..

Al rijdende naar Phuket Town had ik al vrij snel in de gaten dat dit een heel ander stukje Thailand was, er rijden b.v. geen Tuk Tuks, daaren en tegen wel weer van de eerder genoemde open Fanbusjes met bankjes, net veewagens, maak nog wel eens een foto, tijd zat blijf nl. 3 weken.

Phuket is al en oude stad heel pitoresk ( zie foto) en ademd veel sfeer uit met veel mooie gevels, dus had het al vrij snel naar me zin, en dan heb ik het nog niet gehad over de stranden alhier,Ja daar wil ik ook graag heen, maar hoe kom je er, ik trok de stoute schoenen aan en sprak de balimedewerker aan met mijn plannetje, ik wil nl niet van die taximaffia afhankelijk zijn, geen veebusvervoer en wel me plaats van bestemming bereiken..

Mijn plan, ik vroeg weet jij toevallig hier een local, die mij smorgens weg kan brengen en savonds op hetzelfde punt weer kan ophalen, het gaathier niet voor 1 dag want ik ben hier namelijk drie weken en wil veel van het eiland zien, het moet een betrouwbaar iemand zijn en daarvoor wil ik best wel wat voor betalen,..je zag hem twijfelen, pakte de telefoon en draaide een nummer en gaf de telefoon aan mij, Hello,..ik kreeg en vrouw aan de lijn die redelijk Engels sprak en legde mijn plan nogmaals uit..I understand you Sir,..whats your name...I am the Owner Of Ai Phuket Hostel...oeps de eigenaar aan de lijn, ik snap je plan en we spreken elkaar later,.Ongeveer 2 uurtjes later stond een kleine jonge Thaise vrouw aan de balie en vroeg Hello are you Andreas, Yes,..Ze pakte de kaart, ik benadrukte nog, niet te drukke stranden, ...ze schreef er 8 op, en nog een paar mooie locaties, de reisdata zijn flexibel ivm het weer en Meneer Kok wordt gehaald en gebracht,,voor  een derde van de taxi prijs met de auto door de balimedewerker,  wat heb ik dat lekker geregeld, helemaal Happy.

Ging verderop met de stadskaart het een en ander lopend verkennen, ja en het is me een leuke oude stad, zag zelfs nog een vlindertuin op de kaart<ja die wil ik ook gaan doen en nog zoveel zat andere mooie leuke dingen.Kwam terrecht op een markt die ze net aan het opbouwen waren, stond daar en knul, heerlijke kippevleugels te BBQen en AARDAPPELS, ( zie foto) en het rook me lekker, doe mij maar een dubbel portie, want aardappelen al een tijdje niet gehad, wel het was nog niet klaar over 10 minuten en ik zag aan zijn draaitechniek dat ie goed bezig was en wist wat ie deed, steeds de vleugels insmeren met een marinade tijdens het grillen, dus ik nog een rondje doen.

Zag ik nu daar een Durian,een soort grote vrucht die stinkt een kilometer ver.er.kwam wel een luchtje vanaf, gewoon ook eens proberen,..nee meneer dat is geen Durian (zie foto).maar...nou heerlijke stukken, lekker zoet, er kwam later een vreemd soort bruin oog uitzetten ( de pit dus)...ik terug naar me aardapeltjes en kip, ja het was klaar, nou de smaak overweldigend, nog nooit zulke lekker vleugeltjes gegeten, Opa die op de kleine paste van het stel, ik denk moeder en zoon die  in de kraam aan het werk waren, had een kleinkind op zijn arm, die sliep als een roos,...ach dan leg je toch gewoonweg wat dekentjes onder de toonbank en leg je daar die kleine neer om verder te kunnen slapen ( zie foto), kom dus de voor mij vreemdste zaken tegen, ook qua eten..kijk Sil Garnalen en groente tegelijk gefrituurd en komt eruit als een soort spinneweb.

Heb wel in de gaten dat het in deze stad heel anders toegaat dan in Bangkok, ik ga er duidelijk op voorruit, maar je moet alles eens gezien hebben toch.Wordt vervolgd.

1. Sylvia Surie:
    19 januari 2014
    maar heb je de durian nog gevonden dan? Wat kan je t toch allemaal weer leuk vertellen An..en dit allemaal met je telefoon?Maar dat t allemaal wordt mee gefrituurd... ik ga t ook een keer proberen...
  2. Sylvia Surie:
  3. Sandra:
    19 januari 2014
    Leuk verhaal ! Vlindertuin...wel foto's maken :-) Zie op de kaart hiernaast, als je hem uitvergroot dat er veel te zien is. Je kan je tijd lekker vol maken.
  4. Nico en Annette:
    19 januari 2014
    Je begint het te leren, hoe je moet afpingelen in Azië. Nog ff en je krijgt het gratis. Als je denkt dat je de juiste prijs hebt bereikt moet nog een blokje omlopen en dan als ze je weer zien daalt de prijs weer. Het wordt een sport. Uiteindelijk maken ze nog genoeg winst maar dat hoort er bij. Veel plezier nog groetjes Nico & Annette
  5. Andre:
    19 januari 2014
    Ik weet niet of het opgevallen is,..weinig typefouten, lang verhaal,.kwam vanaf n goedwerkende P.C. af hier,..héérlijk geen gefriemel meer,..ja nu ff.Ja ik gaat t langzamerhand leren hoe te pingelen Nico,..jullie hebben veel meer ervaring!..hihi.
  6. Dirkje:
    19 januari 2014
    nooit geweten dat phuket ook zo mooi is. hoorde toen alleen maar verhalen over vervelende australiérs met hoertjes,maar dat is ruim 25 jaar geleden, wat leuk dat je het met vervoer goed heb kunnen regelen. dat eten ziet er zoooo lekker uit.genieten dus
  7. Debby:
    19 januari 2014
    Was weer een genot om te lezen Dree, dit is helemaal jou ding he, btje rondscharrelen, van alles zien, weet nog dat je tegen me zei dat je zoooo graag nog een keer naar Barca zou gaan waar ik je jaren geleden een keer ben tegen gekomen, ondertussen ben je daar al lang weer geweest en nu helemaal in Thailand!!
    Met Veer gaat 't ook goed, kreeg tot nu toe alleen foto's te zien van zwembad, aapjes, tochten over een rivier in het donker op zoek naar krokodillen, de mooiste gekleurde vogeltjes enz maar vandaag een foto van Veer temidden van allemaal gitzwarte kindjes, ik werd er even stil van. Zo'n wereld van verschil en Veer zo groot al. Xus en tot je volgende verhaal!
  8. Richard:
    19 januari 2014
    Je komt je tijd wel weer door, ook is hier weer veel te beleven en te zien.
  9. Cora:
    19 januari 2014
    Wat een geweldige belevenissen, Dree! Fijn om te lezen hoe je geniet en alles ervaart. Ik kan me als natuurliefhebber ook heel goed voorstellen, dat je blij bent weer wat groen om je heen te zien ipv alleen maar beton en gebouwen...............
  10. Andre:
    23 januari 2014
    Het was inderdaad een Durian, maar de Thaise zijn de beste schijnt , ze stinken niet op een kilometer afstand en zijn heerlijk zoet!,